wioslowanie sztanga w opadzie tulowa krok 5

Wiosłowanie sztangą w opadzie tułowia

Główne mięśnie działające w trakcie ćwiczenia

  • Najszerszy grzbietu
  • Czworoboczny
  • Dwugłowy ramienia

Jak przygotować się do ćwiczenia?

  • Ustaw sztangę z odpowiednim obciążeniem na podłodze.
  • Podejdź blisko do sztangi, ustaw stopy na szerokość bioder, zejdź nisko na nogi i złap ją nachwytem z rozstawem dłoni odpowiadającemu szerokości barków.
  • Ściągnij łopatki i podnieś sztangę z podłogi ruchem martwego ciągu.

 wioslowanie sztanga w opadzie tulowa krok 1

Krok 1

wioslowanie sztanga w opadzie tulowa krok 2

Krok 2

wioslowanie sztanga w opadzie tulowa krok 3

Krok 3

Jak wykonać ćwiczenie?

  • Opuść sztangę poniżej kolan pochylając się w przód zachowaniem prostego odcinka lędźwiowego. Zegnij lekko nogi opuszczając sztangę.
  • Weź wdech i wydychając powietrze przyciągnij sztangę do splotu słonecznego. Ruch powinien rozpocząć się od ściągnięcia łopatek w tył, dopiero po tym ruch powinien być wykończony przyciągnięciem łokci
  • Przytrzymaj sztangę przy mostku na ułamek sekundy
  • Nabierając powietrza opuść sztangę z powrotem poniżej kolan rozciągając łopatki
Koniecznie przeczytaj  Klasyczny martwy ciąg

wioslowanie sztanga w opadzie tulowa krok 4

Krok 4

wioslowanie sztanga w opadzie tulowa krok 5

Krok 5

wioslowanie sztanga w opadzie tulowa krok 6

Krok 6

Podpowiedzi

  • Staraj się trzymać prosty odcinek lędźwiowy przez cały przebieg ćwiczenia.
  • Unikaj podnoszenia i opuszczania tułowia w trakcie wiosłowania. Tułów powinien być nieruchomy.
  • Trzymaj napięte mięśnie brzucha w trakcie ćwiczenia.
  • Sztangę opuszczaj w dół powoli a przyciągaj ją zdecydowanym ruchem
  • Skup się na pracy łopatek by mocno ściągać je w tył, to one mają największe znaczenie w tym ćwiczeniu

Artykuł zaktualizowany

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *