goblet squax box krok 4

Goblet box squat

Mięśnie działające w trakcie ćwiczenia

  • Czworogłowy,
  • Pośladkowy wielki.

Jak przygotować się do ćwiczenia?

  • Ustaw skrzynię bądź ławkę w wybranym bezpiecznym miejscu zdala od innych sprzętów.
  • Wybierz kettla o odpowiednim dla Ciebie ciężarze.
  • Ustaw kettlebell blisko skrzyni w miejscu, w którym będziesz wykonywać ćwiczenie.
  • Zejdź nisko na nogi jednocześnie pochylając się do kettla.
  • Złap kettla odwróconym chwytem, wstań z nim prostując nogi i podnosząc tułów a następnie zegnij ramiona tak by kula ketla znalazła się nad chwytem.

goblet box squat krok 1

Krok 1

goblet box squat krok 2

Krok 2

Jak wykonać ćwiczenie?

  • Weź wdech i ściągnij łopatki jednocześnie wypinając lekko klatkę piersiową,
  • Rozpocznij schodzenie w dół poprzez wycofanie bioder i odwiedzenie kolan na boki jednocześnie zostawiając tułów pionowo
  • Schodź w dół do momentu gdy usiądziesz na skrzyni ławce ale wiedz że nie wolno ci rozluźnić mięśni brzucha gdyż może dojść do puszczenia kręgosłupa w tył i jego przeciążenia
  • Wydychając powietrze wstań do pozycji wyjściowej prostując nogi w kolanach i dopychając biodra w przód.

goblet box squat krok 3

Krok 3

goblet box squat krok 4

Krok 4

goblet box squat krok 5

Krok 5

Podpowiedzi

  • Trzymaj napięty brzuch przez całe ćwiczenie, kieruj wzrok w przód lub lekko w górę by uniknąć pochylania głowy gdyż może to prowadzić także do pochylenia tułowia,
  • Pilnuj by kolana pracowały cały czas do zewnątrz zarówno podczas siadania jak i wstawania,
  • Unikaj szybkiego siadania na skrzynię/ławkę ponieważ impet może spowodować ból pleców w odcinku lędźwiowym

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *