zuraw krok 5

Żuraw

Główne mięśnie działające w trakcie ćwiczenia

  • Pośladkowy wielki,
  • Dwugłowy uda,
  • Prostownik grzbietu.

Jak przygotować się do ćwiczenia?

  • Wybierz kettla o odpowiednim dla Ciebie obciążeniu
  • Stań swobodnie z rozstawem stóp odpowiadającym szerokości Twoich bioder i ustaw kettlebell po zewnętrznej stronie wybranej stopy(na filmiku prawa)
  • Podnieś kettla z podłogi ruchem martwego ciągu.

Stań swobodnie z wyprostowaną sylwetką i przenieś kettlebell na przednią część uda

Krok 1

Krok 2

Jak wykonać ćwiczenie?

  • Zepnij łopatki i lekko wypnij klatkę piersiową
  • Podnieś prawą stopę z podłogi wysuwając ją lekko w przód
  • Weź wdech i rozpocznij ruch opuszczania kettla do podłogi poprzez pochylanie się tułowia w przód z jednoczesnym odwodzeniem prawej nogi w tył/górę by wyglądało to tak, że tułów i noga z tyłu są jedną prostą linią. Lewa noga z kolei zostaje jako noga stojąca i lekko ugina się w kolanie.
  • Prowadź ruch jak najniżej pozwala Ci na to rozciągnięcie lewej nogi po czym wydychając powietrze powróć do pozycji stojącej opuszczając lewą nogę z jednoczesnym odchylaniem się tułowia(pamiętaj to nadal musi być jedna linia)

Krok 3

Krok 4

Krok 5

Krok 7

Podpowiedzi

  • Pilnuj spięcia łopatek przez całe ćwiczenie.
  • Zwróć uwagę na to by oba barki schodziły do pochylenia równomiernie bez zaburzenia ich linii faktem że tylko jedna ręka trzyma kettla.
  • Unikaj sięgania ręką z kettlem do podłogi. Ćwiczenie polega na pochyleniu tułowia a nie ruchu ramieniem.
  • Pamiętaj że noga wznosząca się z podłogi w tył musi od początku do końca być przedłużeniem tułowia i tworzyć z nim jedną prostą linię.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *