trening cardio z mel b

Cardio z Mel B – jak wygląda ten trening i jakie daje efekty?


Była członkini muzycznej grupy Spice Girls – Mel B to obecnie bardzo znana i ceniona trenerka. Jej plany ćwiczeń są niebywale popularne – trwają krótko, a przynoszą doskonałe rezultaty. Jak wygląda cardio z Mel B? Jakie daje efekty? Sprawdź!


Poznaj zasady Cardio z Mel B

Mel B posiada w swojej ofercie aż kilkanaście planów treningowych, między innymi cardio. To forma ćwiczeń wydolnościowych, która ma za zadanie przede wszystkim wzmocnić mięśnie, wydolność serca oraz poprawić wygląd sylwetki. Jak przebiega wersja Mel B?  Przez 20 minut ćwiczysz wszystkie najważniejsze partie ciała, czyli ramiona, brzuch, a także uda i pośladki. Obowiązkowe jest obciążenie w postaci butelek z wodą bądź małych hantli.

Cardio z Mel B robisz codziennie lub co drugi dzień. Jeśli czujesz, że ciało jest bardzo zmęczone daj mu dłuższy czas na regeneracje! Zaczynasz trening klasycznie od krótkiej rozgrzewki, a kończysz rozciąganiem, tak zwanym stretchingiem. Co ważne również i na to znajdziemy propozycje stworzone przez Mel B.

W cardio pomysłu Mel B jest aż 11 pozycji, które są zróżnicowane, poza tym mają one odmienne tempo. Dzięki temu ćwiczenia można robić bez względu na to, jaki stopień zaawansowania nam pasuje. To zdecydowanie przemawia na plus tej wersji cardio.

Przykładowe ćwiczenia z programu Cardio trenerki Mel B

Trening Cardio z Mel B zaczynasz od rozgrzewki, na samym początku jest trucht. To obowiązkowy element! Potem następują energiczne ruchy w bok nazywane potocznie ciosami – zaczynasz od szerokiego rozkroku, a następnie wykonujesz ciosy w lewo oraz w prawo.

Pamiętaj, że im szybsze tempo tym mocniej pracują mięśnie, a zatem rozgrzewka będzie efektywniejsza. Dopiero po odpowiednim przygotowaniu  możesz przejść do części właściwej. Poniżej znajdziesz kilkanaście przykładowych ćwiczeń z treningu Cardio z Mel B.

Pozycje z wykorzystaniem obciążenia:

  • nogi przesuwasz naprzemiennie do przodu, a ręce są zgięte w łokciach i po minucie zmieniasz ich układ – unosisz do góry tworzy się wobec tego litera V. Po kolejnej minucie obciążenie wędruje nad głowę. Co ważne bez przerwy pracuje dolna część ciała, czyli nogi!
  • W kolejnym ćwiczeniu pozycja jest podobna, tyle że kolana unosimy w górę.

Te dwa warianty ćwiczeń powodują, że pracuje zarówno dolna, jak i górna część sylwetki. Mocno wpływasz na klatkę piersiową, ramiona, brzuch oraz nogi. Co ważne jeśli nie dajesz rady zachować odpowiedniego tempa podczas tych dwóch pozycji kontynuuj bez obciążenia!

Inne ćwiczenia z programu Cardio z Mel B:

  • pajacyki
  • przenoszenie nogi – ręce znajdują się pod podbródkiem, a lewa noga jest lekko zgięta w kolanie, a drugą przenosimy w przód oraz w tył. Po upływie minuty zmieniasz układ, czyli skupiasz się na drugiej stronie.
  • unoszenie nóg – ważne, aby nogi były wyprostowane, unosisz kończyny naprzemiennie poza tym nie możesz dotykać podłoża
  • pompki – mogą być niskie lub wysokie w zależności od stopnia zaawansowania. Tutaj liczy się przede wszystkim właściwa technika wykonywania tej pozycji!
  • brzuszki – odcinek lędźwiowy kręgosłupa przylega cały czas do podłoża. Brzuch jest spięty, a nogi znajdują się w górze.
  • rowerek – leżysz na plecach i przyciągasz kolano do przeciwnego łokcia.
  • ćwiczenia skośne brzucha, czyli nogi unosimy do góry, a kolano wędruje do łokcia. Im mocniejszy skręt tym bardziej pracują mięśnie brzucha!
  • deska, czyli tak zwany plank – w tej pozycji opierasz się na łokciach oraz na palcach stóp. To ćwiczenie pojawia się na samym końcu, więc wytrzymujesz tyle sekund ile jesteś w stanie.

Nie zapomnij po zakończeniu aktywności fizycznej zrobić krótkiego rozciągania! Można na przykład wykonać cool down również pomysłu trenerki Mel B. Powyższe ćwiczenia znajdziesz w treningu, który umieściliśmy na końcu artykułu w formie wideo.

Jakie są efekty ćwiczeń cardio z Mel B?

Połączenie tych kilkunastu ćwiczeń powoduje, że pracuje całe ciało. Cardio z Mel B przynosi doskonałe efekty, ale tylko wtedy, gdy trening wykonujemy regularnie. Zyskujemy przede wszystkim:

  • poprawę kondycji
  • spadek wagi
  • zwiększenie siły mięśniowej
  • ujędrnienie skóry, a co za tym idzie zmniejszenie cellulitu
  • wyrzeźbienie mięśni
  • wysmuklenie sylwetki.

Co ważne Cardio z Mel B można łączyć z innymi propozycjami tej znanej trenerki, na przykład z treningiem nóg, pośladków, czy brzucha. W ten sposób w krótszym czasie uzyskamy pożądane rezultaty, a także jeszcze mocniej popracujemy nad konkretną częścią ciała, którą chcemy wysmuklić.

Dodatek – trening cardio Mel B na Youtube

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *