Skalpel Ewy Chodakowskiej – czy trening jest skuteczny? Efekty, zasady i opinie


Ewa Chodakowska jest jedną z najsłynniejszych trenerek w naszym kraju. Jej trening „Skalpel wyznanie” wciąż jest niebywale popularny, mimo iż zadebiutował kilka lat temu. Wiele pań go próbowało. Jak wygląda? Jakie efekty daje? Zobacz koniecznie!


Zasady treningu Skalpel Ewy Chodakowskiej

Znana trenerka Ewa Chodakowska opracowała swój własny system treningowy. „Skalpel wyzwanie” to jest jej numer jeden, absolutny bestseller i ulubieniec miliona pań. Co to takiego? Jest to zbiór odpowiednio dobranych ćwiczeń, które zapewniają:

  • wzmocnienie mięśni oraz stawów
  • wyrzeźbienie sylwetki
  • spadek wagi
  • poprawę ogólnego samopoczucia, dlatego że gwarantują masę endorfin.

Cały trening trwa miej więcej 45 minut. W trakcie niego wykonujemy aż 7 różnych bloków. Co ważne, każdy z nich koncentruje się na innej części ciała. Poniżej znajdziesz wszystkie:

  • Rozgrzewka – tempo jest umiarkowane. Tu głównie robimy przysiady, stajemy na placach, a dodatkowo mamy uniesione ręce ku górze.
  • Nogi – tę część ciała ćwiczymy intensywnie, więc to dość trudny fragment treningu dla naszego organizmu. W grę wchodzą przysiady, wymachy, czy trzymanie nóg w górze. Pobudzamy mięśnie nie tylko samych nóg, ale również pośladków.
  • Ramiona – tutaj przez 4 minuty bez przerwy robimy kilka wariantów, tak zwanej „deski”. Opieramy się na łokciach, a także na palcach stóp. Dla osób początkujących to też będzie ciężkie do wytrzymania.
  • Brzuch – mamy rowerek, klasyczne brzuszki, jak i ściąganie do kostek.
  • Pośladki – królują ćwiczenia angażujące wszystkie partię mięśni pupy. Przeważają przysiady.
  • Plecy – pozycja na plecach podnosimy i ręce, i nogi. Dochodzi do tego, tak zwany blok.
  • Rozciąganie – kończymy całą serię treningową relaksacyjnym rozciąganiem. Ta aktywność pozwala nam się rozluźnić.

Ten miks ćwiczeń zawiera zupełnie nowe propozycje od Ewy Chodakowskiej. Dzięki temu nie znajdziemy ich nigdzie indziej, na żadnej płycie tej trenerki.


Jakie są opinie o tym treningu Skalpel?

Skalpel Ewy Chodakowskiej ma zarówno fanki, jak i przeciwniczki. Nie da się ukryć, że ten układ ćwiczeń angażuje wszystkie partie ciała, więc jednocześnie pracujemy i nad górną, i nad dolną częścią sylwetki. Choć zdecydowanie mocniej skupiamy się na tej drugiej!

Trening jest wymagający, ponieważ panuje tu głównie szybkie tempo. Dla wielu ćwiczenia są poprzez to bardzo męczące oraz niekiedy też bolesne. Choć przy ich systematycznym wykonywaniu szybko odczujesz poprawę kondycji. Zyskasz lepszą równowagę oraz odpowiednią postawę. Po 30 dniach powinnaś zauważysz duże zmiany!

A jaką Wy macie opinie o Skalpelu Ewy Chodakowskiej? Dajcie znać w komentarzu!

plan treningowy skalpel autorstwa trenerki ewy chodakowskiej

Dla początkujących największą wadą treningu Skalpel jest intensywność, która bywa wyjątkowo trudna do opanowania dla ludzi stawiających pierwsze kroki z jakąkolwiek aktywnością fizyczną. Te osoby nie są w stanie nadążyć za trenerką, dostają zadyszki i niekiedy też poprzez to tracą chęć do kontynuowania ćwiczeń. Wobec tego jest to raczej propozycja dla bardziej zaawansowanych o dobrej kondycji oraz z pewnymi podstawami.

„Skalpel Wyzwanie” skupia się najbardziej na dolnej części figury, czyli na nogach i pośladkach. Więc jeśli marzysz o rozbudowaniu mocniej góry musisz pomyśleć o czymś innym.


Jakich efektów można spodziewać się po „Skalpelu”?

Pozytywnych efektów treningu Ewy Chodakowskiej Skalpel wyzwanie jest wiele. Ten typ ćwiczeń doskonale wpływa na pupę oraz na nogi. Pośladki stają się uniesione, bardziej jędrne oraz rozbudowane. Uda natomiast są wyszczuplone, a także pięknie wyrzeźbione. Tak naprawdę zmienia się cała sylwetka – jej wygląd, jak i nasza postawa. Poza tym zyskujesz lepszą kondycję oraz koordynację. Zaangażujesz całe ciało do ruchu. Skalpel gwarantuje, że poczujesz jak pracują poszczególne mięśnie.

Płyta z zestawem ćwiczeń Skalpel pokazuje nam krok po kroku cały trening. Oczywiście prowadzi go Ewa Chodakowska. W tle jest odpowiednio dobrana muzyka do poszczególnych faz. Zapewnia optymalne tempo i w pewien sposób ułatwia wykonywanie kolejnych bloków.

Efekty po treningu Skalpel w skrocie:

  • uniesienie pośladków oraz ich ujędrnienie;
  • wyszczuplenie i wyrzeźbienie nóg;
  • delikatna rozbudowa mięśni nóg;
  • wpływ na postawę ciała oraz ogólny wygląda sylwetki;
  • poprawa kondycji oraz koordynacji.

Poznaj również inne treningi Ewy Chodakowskiej:


Dodatkowo – Trening Skalpel na Youtube

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *