Skalpel Ewy Chodakowskiej – efekty treningu, zasady i opinie


Ewa Chodakowska jest jedną z najsłynniejszych trenerek w naszym kraju. Jej trening „Skalpel wyznanie” wciąż jest niebywale popularny, mimo iż zadebiutował kilka lat temu. Wiele pań go próbowało. Jak wygląda? Jakie efekty daje? Zobacz koniecznie!


Trening Skalpel – szczegóły dotyczące tego planu treningowego

Ewa Chodakowska jest znaną trenerką fitness. Ma na swoim koncie sporo książek i wydanych płyt DVD. Sama tworzy zestawy treningowe, z których korzysta nie tylko damska część społeczeństwa. Trening Skalpel pochodzi ze strategii HIIT, czyli High Intensity Interval Training. To propozycja interwałowa o wysokiej intensywności. Mamy tu krótkie serie o wysokim stopniu wysiłku, które są przeplatane tymi na poziomie umiarkowanym.

Zadaniem tego planu jest zwiększenie metabolizmu kwasów tłuszczowych, również do kilku godzin po zakończonej aktywności fizycznej. Trening Skalpel nie jest nastawiony stricte na odchudzanie, ale na modelowanie, jak i na wzmacnianie ciała. Wykonuje się go w domu na macie klasycznie, tudzież w formie wyzwania.

Zasady treningu Skalpel Ewy Chodakowskiej

Znana trenerka Ewa Chodakowska opracowała swój własny system treningowy. „Skalpel wyzwanie” to jest jej numer jeden, absolutny bestseller i ulubieniec miliona pań. Co to takiego? Jest to zbiór odpowiednio dobranych ćwiczeń, które zapewniają:

  • wzmocnienie mięśni oraz stawów
  • wyrzeźbienie sylwetki
  • spadek wagi
  • poprawę ogólnego samopoczucia, dlatego że gwarantują masę endorfin.

Cały trening trwa miej więcej 45 minut. W trakcie niego wykonujemy aż 7 różnych bloków. Co ważne, każdy z nich koncentruje się na innej części ciała. Poniżej znajdziesz wszystkie:

  • Rozgrzewka – tempo jest umiarkowane. Tu głównie robimy przysiady, stajemy na placach, a dodatkowo mamy uniesione ręce ku górze.
  • Nogi – tę część ciała ćwiczymy intensywnie, więc to dość trudny fragment treningu dla naszego organizmu. W grę wchodzą przysiady, wymachy, czy trzymanie nóg w górze. Pobudzamy mięśnie nie tylko samych nóg, ale również pośladków.
  • Ramiona – tutaj przez 4 minuty bez przerwy robimy kilka wariantów, tak zwanej „deski”. Opieramy się na łokciach, a także na palcach stóp. Dla osób początkujących to też będzie ciężkie do wytrzymania.
  • Brzuch – mamy rowerek, klasyczne brzuszki, jak i ściąganie do kostek.
  • Pośladki – królują ćwiczenia angażujące wszystkie partię mięśni pupy. Przeważają przysiady.
  • Plecy – pozycja na plecach podnosimy i ręce, i nogi. Dochodzi do tego, tak zwany blok.
  • Rozciąganie – kończymy całą serię treningową relaksacyjnym rozciąganiem. Ta aktywność pozwala nam się rozluźnić.
  Trening Spartakusa - jak wygląda? Zasady i efekty

Ten miks ćwiczeń zawiera zupełnie nowe propozycje od Ewy Chodakowskiej. Dzięki temu nie znajdziemy ich nigdzie indziej, na żadnej płycie tej trenerki.

Trening Skalpel z Chodakowską – o czym należy pamiętać?

Podczas treningu planu Ewy Chodakowskiej Skalpel należy pamiętać o kilku kwestiach, przede wszystkim o:

  • precyzji w wykonywaniu ruchów, bowiem liczy się tutaj jakość nie ilość
  • zachowaniu równego tempa podczas treningu
  • podczas ćwiczeń mięśnie brzucha powinny być stale napięte
  • oddech jest równomierny – wdech następuje przy napinaniu mięśni, a wydech przy ich rozluźnianiu
  • nigdy nie wstrzymujemy powietrza
  • podczas ruchów nigdy nie szarpiemy, staramy się zachować płynność.

W sytuacji, gdy nie uda nam się wykonać wszystkich powtórzeń w danej serii to robimy tylko tyle ile jesteśmy w stanie zrobić, ale dbamy mimo wszystko mocno o aspekt techniczny. Najlepiej trenować ten typ ćwiczeń 3-4 razy w tygodniu, z zachowaniem dnia przerwy na regenerację organizmu. W wolne dni można wykonywać dodatkowo cardio lub interwały, albo też tuż po zakończonym Skalpelu. Wtedy wyniki przyjdą zdecydowanie szybciej! Dopasuj wszystko jednak do swoich możliwości, aby nie doszło do niebezpiecznego przetrenowania.

Trening Skalpel stawia na jakość, a nie na ilość. Przyłóż się wobec tego do pozycji, dlatego też skup mocno na technice i płynności ruchu. Po zakończeniu ćwiczeń można przejść do cardio bądź do jogi. To pozwoli się wyciszyć po bardzo intensywnym wysiłku fizycznym.

Ćwiczenia Skalpel z Chodakowską – jakie są?

Każdy trening Skalpel Ewy Chodakowskiej zawsze rozpoczyna się od kilku minut rozgrzewki. która pozwoli przygotować organizm do wysiłku fizycznego. Zazwyczaj są to klasyczne krążenia ramion, wykopy, przysiady czy wyskoki. Następnie po rozgrzewce przechodzimy do zasadniczej części treningu.

W trakcie właściwego treningu wykonujemy ćwiczenia na wszystkie partie mięśniowe. Ćwiczenia na nogi, ćwiczenia na plecy czy pośladki i brzuch to klasyki podczas Skalpela Ewy Chodakowskiej. Jakie ćwiczenia wykonywane są podczas treningu? Poniżej znajdziesz listę kilku podstawowych ćwiczeń wykonywanych podczas Skalpela:

  • wypady nogą w przód i w tył;
  • przysiady w różnych konfiguracjach;
  • unoszenie nóg do boku;
  • wypychanie bioder w pozycji leżącej;
  • klasyczne brzuszki;
  • nożyce;
  • skip A;
  • skip C;
  • rowerek w pozycji leżącej.

Po treningu właściwym następuje oczywiście moment na wyciszenie, a zatem jest stretching, czyli stały element każdej aktywności fizycznej. Polega on na rozciąganiu ciała i na ukojenie oddechu. To kluczowy punkt w planie, dlatego też nie należy go pomijać!

Czy dieta też jest ważna czy Skalpel wystarczy?

Skalpel od Ewy Chodakowskiej w połączeniu z odpowiednio zbilansowaną dietą daje najlepsze rezultaty i co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości. Warto zastosować ujemny bilans kaloryczny, czyli jeść mniej niż potrzebuje organizm. Wyliczenie tego parametru jest niezwykle ważne w każdej kuracji odchudzającej!

  Trening izometryczny - na czym polega? Efekty i zasady

Oprócz odpowiednich ćwiczeń trzeba również trzymać dietę. Same ćwiczenia nie wystarczą aby osiągnąć wymarzoną sylwetkę. Połączenie diety oraz treningów potrafi przynieść bardzo dobre rezultaty, ale zdecydowanie warto je skonsultować z profesjonalistami. Dieta Ewy Chodakowskiej może być ciekawym uzupełnieniem Skalpela i pomóc przy zmianie sylwetki.

Jeżeli oprócz treningu i diety zrezygnujesz z podjadania, przekąsek i niezdrowego jedzenie to możesz poprawić efekty. Pamiętaj o uzupełnianiu wody oraz o codziennej odpowiedniej dawce owoców oraz warzyw. Ewa Chodakowska poleca uzupełnić trening Skalpel 5 posiłkami, które są dobrze zbilansowane. Taki duet pozwala stracić około 4-8 kilogramów nawet w przeciągu tygodnia.

Efekty Skalpela – czego się spodziewać?

Pozytywnych efektów treningu Ewy Chodakowskiej Skalpel wyzwanie jest wiele. Ten typ ćwiczeń doskonale wpływa na pupę oraz na nogi. Pośladki stają się uniesione, bardziej jędrne oraz rozbudowane. Uda natomiast są wyszczuplone, a także pięknie wyrzeźbione. Tak naprawdę zmienia się cała sylwetka – jej wygląd, jak i nasza postawa. Poza tym zyskujesz lepszą kondycję oraz koordynację. Zaangażujesz całe ciało do ruchu. Skalpel gwarantuje, że poczujesz jak pracują poszczególne mięśnie.

Płyta z zestawem ćwiczeń Skalpel pokazuje nam krok po kroku cały trening. Oczywiście prowadzi go Ewa Chodakowska. W tle jest odpowiednio dobrana muzyka do poszczególnych faz. Zapewnia optymalne tempo i w pewien sposób ułatwia wykonywanie kolejnych bloków.

Efekty po treningu Skalpel w skrócie:

  • uniesienie pośladków oraz ich ujędrnienie;
  • wyszczuplenie i wyrzeźbienie nóg;
  • delikatna rozbudowa mięśni nóg;
  • wpływ na postawę ciała oraz ogólny wygląda sylwetki;
  • wyeliminowanie cellulitu
  • poprawa samopoczucia
  • wyeliminowanie stresu
  • poprawa kondycji oraz koordynacji.

Nie można zapominać o zdrowotnych właściwościach treningu Skalpel, bowiem:

  • wzmacnia mięśnie głębokie ciała
  • podnosi wytrzymałość organizmu
  • poprawia funkcjonowanie układu nerwowego
  • usprawnia proces oczyszczania organizmu z toksyn
  • reguluje ciśnienie
  • reguluje poziom cholesterolu we krwi
  • pozytywnie wpływa na poprawę kondycji ogólnej organizmu.

„Skalpel Wyzwanie” Ewy Chodakowskiej, czyli zupełnie nowa odsłona znanego treningu

Nie wszyscy wiedzą, że Skalpel ma aż 3 odmienne odsłony. Pierwsza z nich jest klasyczna, w drugiej dochodzi rekwizyt w postaci krzesła, a trzeci wariant to najmocniejsza pozycja – wyzwanie. Ostatnia jest opcją dla ludzi z solidnymi podstawami, bowiem są to dość wymagające ćwiczenia.

Osoby na poziomie zaawansowanym pokochają nową odsłonę Skalpel, a więc „Skalpel Wyzwanie”. Tu jest zdecydowanie trudniej, dlatego trzeba mieć jakiekolwiek doświadczenie, inaczej nie sprostamy temu treningowi. Główną różnicą pomiędzy dwiema propozycjami Ewy Chodakowskiej jest przede wszystkim intensywność ćwiczeń. W nowej wersji jest wyższy level, dlatego nie każdy początkujący sobie poradzi.

  Trening na siłowni dla kobiet - podstawowy plan treningowy dla kobiet

„Skalpel Wyzwanie” to propozycja dla weteranów, którzy mają już solidne podstawy. Po około 12 tygodniach regularnych ćwiczeń można uzyskać płaski brzuch, smukłe ramiona, zgrabne nogi oraz uniesione pośladki. 3-4 razy w tygodniu to optymalny czas, aby osiągnąć takie efekty. Możesz oba treningi robić naprzemiennie, wtedy pojawi się w planie urozmaicenie, a ciało będzie miało zupełnie nowe bodźce.

Jakie efekty Wy macie po Skalpelu Ewy Chodakowskiej? Dajcie znać w komentarzu!

Poznaj również inne treningi Ewy Chodakowskiej:

Jakie są opinie o tym treningu Skalpel?

Skalpel Ewy Chodakowskiej ma zarówno fanki, jak i przeciwniczki. Nie da się ukryć, że ten układ ćwiczeń angażuje wszystkie partie ciała, więc jednocześnie pracujemy i nad górną, i nad dolną częścią sylwetki. Choć zdecydowanie mocniej skupiamy się na tej drugiej!

Trening jest wymagający, ponieważ panuje tu głównie szybkie tempo. Dla wielu ćwiczenia są poprzez to bardzo męczące oraz niekiedy też bolesne. Choć przy ich systematycznym wykonywaniu szybko odczujesz poprawę kondycji. Zyskasz lepszą równowagę oraz odpowiednią postawę. Po 30 dniach powinnaś zauważysz duże zmiany!

A jaką Wy macie opinie o Skalpelu Ewy Chodakowskiej? Dajcie znać w komentarzu!

plan treningowy skalpel autorstwa trenerki ewy chodakowskiej

Dla początkujących największą wadą treningu Skalpel jest intensywność, która bywa wyjątkowo trudna do opanowania dla ludzi stawiających pierwsze kroki z jakąkolwiek aktywnością fizyczną. Te osoby nie są w stanie nadążyć za trenerką, dostają zadyszki i niekiedy też poprzez to tracą chęć do kontynuowania ćwiczeń. Wobec tego jest to raczej propozycja dla bardziej zaawansowanych o dobrej kondycji oraz z pewnymi podstawami.

„Skalpel Wyzwanie” skupia się najbardziej na dolnej części figury, czyli na nogach i pośladkach. Więc jeśli marzysz o rozbudowaniu mocniej góry musisz pomyśleć o czymś innym.

Dodatkowo – Trening Skalpel na Youtube

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *