kobieta uprawa jogging

Ćwiczenia na schudnięcie – jaki trening wybrać aby schudnąć?


Dużo osób decyduje się na kuracje odchudzające, ćwiczenia są ważnym jej elementem. Aktywność fizyczna podkręca metabolizm i pozwala szybko spalić tkankę tłuszczową. Jaki trening wybrać, aby schudnąć? Podpowiadamy!


Ćwiczenia na siłowni na odchudzanie

W trakcie kuracji odchudzającej warto chodzić na siłownie i korzystać z zajęć grupowych, albo samodzielnie trenować na dostępnym sprzęcie, tudzież współpracować z instruktorem. Każda z tych opcji wykonywana regularnie da dobre rezultaty. W przeciągu miesiąca można stracić nawet 4-5 kilogramów, poza tym „wkręcić” się w uczęszczanie na siłownie.

Zawsze rozpoczynaj wizytę na siłowni od rozgrzewki. 15 minutowe ćwiczenia pozwolą rozgrzać się ciału, a także zapobiec pojawieniu się kontuzji. Wykorzystaj bieżnie, rowerek, albo wykonaj kilka klasycznych pozycji, takich jak wymachy kończyn, pajacyki, czy też wykroki

Ćwiczenia na siłowni, które idealnie sprawdzą się na schudnięcie to:

  • ćwiczenia obwodowe – to połączenie ćwiczeń na redukcję tkanki tłuszczowej z pozycjami wzmacniającymi wszystkie mięśnie. Pozbywasz się kilogramów, a jednocześnie poprawiasz kondycję i wytrzymałość.
  • ćwiczenia aerobowe – przyspieszą tempo i mocno dotleniają ciało, dzięki temu skuteczniej spalamy tkankę tłuszczową. 
  • Full body workout – trening siłowy wzmacniający mięśnie. Dobry wariant dla początkujących.

Stosuj małe obciążenie, poza tym dobrze łączyć kilka rodzajów treningów, na przykład przeplatać je ze sobą, czyli raz jeden wariant, raz drugi. Pamiętaj o zmianie ćwiczeń, to bardzo ważne, bo ciało szybko się przyzwyczaja i z czasem efekty mogą być mniej imponujące.

Trening odchudzający na świeżym powietrzu

Jeśli pogoda dopisuje i lubisz spędzać aktywnie czas na świeżym powietrzu postaw na ćwiczenia na schudnięcie odbywające się w plenerze. Doskonale nadaje się do tego:

  • jazda na rowerze – to świetna opcja, aby aktywnie spędzić czas z całą rodziną lub podróżować w ten sposób do pracy, a więc łączyć przyjemne z pożytecznym
  • jazda na rolka – nie powoduje nacisku na stawy, ale tylko w sytuacji płynnej jazdy
  • jogging – wystarczą wygodne buty i można biegać w dowolnym miejscu. Trening interwałowy ze zmianą tempa jest bardzo skuteczny na redukcję zbędnych kilogramów.

Pamiętaj, że dopiero po około 40 minutach organizm zaczyna spalać tkankę tłuszczową. Dobrze trenować 2-3 razy w tygodniu. Najlepiej, aby ruch na świeżym powietrzu był dodatkową formą aktywności w czasie kuracji odchudzającej, a nie jedynym sposobem na walkę z nadprogramowymi kilogramami. Dzięki temu efekty będą nie tylko lepsze, ale uzyskamy je w krótszym czasie.

Latem uczęszczaj na otwarty basen, a zimą na zamknięty akwen. Pływanie w wodzie to cudowne rozwiązanie zwłaszcza dla osób z mocną nadwagą, bo nie obciąża stawów i pozwala z lekkością wykonywać każdy ruch.

Ćwiczenia odchudzające w domowym zaciszu

Jeśli nie czujesz się dobrze na siłowni bądź nie masz czasu na trening w profesjonalnym klubie spróbuj ćwiczyć w domu. Do wyboru jest kilkanaście opcji. Warto zainwestować w sprzęt sportowy, albo przynajmniej w obciążenie. Między innymi możesz wykonywać:

  • cardio – ćwiczenia wytrzymałościowe mocno dotleniające organizm, poza tym poprawiające kondycję.
  • trening z Mel B, na przykład 30 dniowe wyzwanie – proste ćwiczenia modelujące i wyszczuplające sylwetkę.
  • Skalpel Ewy Chodakowskiej – ten trening rzeźbi, wysmukla i ujędrnia ciało. Bazą są proste ćwiczenia, które potrafią porządnie zmęczyć. W ciągu 40 minut pracuje całe ciało. 
  • 30 Day Shred – program ćwiczeń autorstwa Jillian Michaels. Codziennie trenujesz mniej niż 30 minut przez 30 dni, a być może uda się zgubić nawet 9 kilogramów.
  • Insanity – intensywny trening raczej dla osób z dobrą kondycją. Bazą są ćwiczenia interwałowe, które mocno działają na tkankę tłuszczową. Ten program stworzył amerykański trener Shaun T. 

Zbilansowana dieta – uzupełnienie ćwiczeń na schudnięcie

Same ćwiczenia na schudnięcie są dobrym pomysłem, ale w duecie ze zdrową dietą potrafią czynić cuda. Zmniejsz ilość przyjmowanych kalorii, a zatem przejdź na redukcję. Ogranicz smażone potrawy, słodycze, alkohol, słone przekąski, jak również dania typu fast food. Najlepiej całkowicie z nich zrezygnować! Jedz regularnie dużo warzyw, chudego mięsa oraz ryb. Pamiętaj o odpowiedniej ilości wody. Skorzystaj z pomocy dietetyka lub zamów dietę pudełkową.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *