kobieta cwiczy aby ujedrnic cialo

Jak ujędrnić ciało i świetnie wyglądać? Praktyczne rady

Każdy z pewnością chciałby mięć zgrabną sylwetkę i jędrną skórę. Niestety, ale mało kto bez wysiłku może cieszyć się właśnie takimi atutami. Co można zrobić, aby zmienić ciało? Jak ujędrnić skórę? Nie wiesz? Sprawdź koniecznie nasze praktyczne rady. Przygotowaliśmy sporo pomocnych trików, które od razu musisz wykorzystać!

Od czego zależy czy ciało jest jędrne?

Nie każdy człowiek ma tak samo jędrną skórę. Od czego to zależy? Nie da się ukryć, że na stan naszego ciała ma wpływ wiele mniejszych i większych czynników. Przede wszystkim na jędrność skóry oddziałuje:

  • ilości tkanki tłuszczowej, bowiem nadmiar może powodować powstawanie, tak zwanej „galaretki”
  • ilości masy mięśniowej, ponieważ za mało powoduje, że ciało jest „flakowate”
  • stres
  • nałogi
  • niewłaściwa dieta
  • brak ruchu
  • nadmierna ekspozycja na słońce
  • szybkie tycie lub chudnięcie
  • wolne rodniki
  • prowadzenie siedzącego trybu życia
  • problemy hormonalne
  • liczne problemy ze zdrowiem.

Trzeba pamiętać, że elastyczność skóry z wiekiem się automatycznie zmniejsza. Przy prowadzeniu niezdrowego trybu życia przyspieszamy ten proces o kilkanaście procent. Po 25 roku życia spowalniają, a nawet i zanikają pewne struktury, dlatego też pojawia się zwiotczenie, utrata nawilżenia, ponadto widoczne zmarszczki. Duże znaczenie odgrywa gospodarka hormonalna, która w ciąży, czy w trakcie menopauzy zupełnie wygląda inaczej u kobiety.

Jędrne ciało i skóra – jak do nich dążyć?

Ujędrnianie ciała to nie jest taka prosta sprawa, jak się wielu wydaje. Trzeba bowiem działać na kilku polach jednocześnie, wtedy można zyskać naprawdę zadowalające rezultaty. Potrzeba jednak sporo czasu, sumienności i wytrwałości. Wszystko przyjdzie z czasem, więc się nie poddawaj!

Jak ujędrnić ciało? Musisz pamiętać o:

  • dobrze zbilansowanej diecie
  • regularnej aktywności fizycznej
  • właściwej pielęgnacji skóry.

To są 3 bazowe elementy, które pozwolą Ci ujędrnić skórę całego ciała. Dodatkowo możesz korzystać z profesjonalnych zabiegów kosmetycznych, które oferują przeróżne rozwiązania z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.

jedrne cialo kobiety

Ujędrnienie ciała poprzez trening

Jędrne ciało uzyskasz przede wszystkim poprzez właściwy trening. Dobrym pomysłem jest stosowanie różnych form ruchu. Polecamy trening siłowy z obciążeniem, który wzmocni mięśnie, rozbuduje je, a także spowoduje, że ciało będzie wyglądać korzystniej. Możesz wykorzystać tu hantle, sztangę, a nawet domowe zamienniki, takie jak, na przykład butelki z wodą. Ciekawą opcją będą również interwały, a więc ćwiczenia ze zmiennym tempem – najpierw są intensywne, potem dużo wolniejsze. One także pozwolą nam zmienić sylwetkę na plus, a poprzez to dojdzie do ujędrniania całego naszego ciała.

  Przeczytaj i sprawdź jak schudnąć!

Jeśli masz nadmiar tkanki tłuszczowej to zacznij przede wszystkim od spalania nagromadzonych zapasów. Tu aeroby podkręcą metabolizm i wysmuklą figurę, więc koniecznie powinny pojawić się w Twoim planie treningów. Dodatkowo spowodują, że będziemy mieć lepsze krążenie, a dzięki temu przepływ krwi oraz limfy stanie się efektywniejszy. Zapewniamy, że to wpłynie na ujędrnienie ciała!

Ważne jest, aby dobrać odpowiednie ćwiczenia do naszych potrzeb, a także możliwości. Regularny ruch z tygodnia na tydzień będzie powodować wzrost jędrności skóry. Brak Ci doświadczenia? Skorzystaj z fachowej pomocy trenera osobistego, dzięki temu plan treningu będzie skrojony idealnie pod Ciebie.

Praca nad jędrnym ciałem poprzez dietę

Jak ujędrnić ciało? Oczywiście kluczowym aspektem jest nasze codzienne menu, czyli to co i ile jemy. Dieta mocno wpływa na stan skóry. Dobrze jest dokładnie obliczyć odpowiednią dla nas dobową dawkę kalorii. W razie nadmiaru tkanki tłuszczowej należy zastosować deficyt, czyli jemy około 200-500 kcal mniej. Natomiast w przypadku budowania masy ciała sytuacja jest odwrotna, dlatego że spożywamy nieco więcej niż powinniśmy.

Jędrne ciało osiągniesz, gdy:

  • zadbasz o odpowiednie nawodnienie organizmu – pij w ciągu doby około 1,5-2 litry płynów, głównie wody. To istotne, bowiem to bezpośrednio przekłada się na stan cery. Przy odwodnieniu jest ona sucha, szara i pozbawiona blasku. Sprzyja to również pojawieniu się, tak zwanej skórki pomarańczowej.
  • Dobrze skomponujesz swój codzienny jadłospis – postaw na produkty spożywcze, które wspierają włókna kolagenowe, a zatem na sardynki, czerwone mięso, oleje roślinne, bakalie i kiełki. Pamiętaj, że kwas liponowy wzmacnia je. Sięgaj wobec tego po kalafior, pomidory, zielony groszek, a także pomidory. Równie ważne jest spożywanie artykułów bogatych w krzem – kasza gryczana oraz banany, za to cynk kryje się w rybach i orzechach. Naczynia krwionośne wzmocnisz, dzięki witaminie C ukrytej w czerwonej papryce, brukselce, czy pomarańczach. Cenne kwasy tłuszczowe także pozytywnie oddziałują na naszą skórę. Nie zapomnij wobec tego o dodaniu ich do swojego menu.
  • Wyeliminujesz ze swojego jadłospisu – słodycze, alkohol, słone przekąski, dania typu fast food oraz żywność wysokoprzetworzoną, czyli źródła, tak zwanych pustych kalorii.
  • Spożywasz pokarmy regularnie, miej więcej co 3-4 godziny.
  • Jesz produkty pełnoziarniste dostarczasz sobie wielu składników, dlatego zamień biały makaron na ciemny, podobnie zrób z ryżem oraz z pieczywem.
  • Postaw na co dzień na chude mięso, najlepiej drób bogaty w białko.
  • Starasz się ograniczyć sól oraz cukier, dlatego że one niekorzystnie wpływają na wygląd naszej skóry. Mogą prowadzić do gromadzenia się wody w organizmie i powstawania opuchlizny.
  Woda z cytryną na odchudzanie - czy rzeczywiście działa?

Ujędrnianie ciała gwarantuje dobre nawodnienie. Oprócz wody i soków, czy herbat wybieraj świeże owoce oraz warzywa. To nie tylko źródło witamin i mikroelementów, ale dodatkowy sposób na pozyskanie wody. W ten sposób sprawniej usuniesz toksyny z organizmu, a to z kolei zmniejszy ryzyko odkładania się tkanki tłuszczowej, a także obniży szanse na powstanie cellulitu.

Nie da się ukryć, że jędrne ciało wymaga od nas przede wszystkim zmian żywieniowych na zdrowsze. To co jemy mocno odbija się na wyglądzie naszego ciała, również samej skóry.

kobieta ujedrnia cialo

Pielęgnacja skóry jako część pracy nad jędrnym ciałem

Ostatnim elementem przy ujędrnianiu skóry jest właściwa pielęgnacja naskórka. To będzie uzupełnienie do diety oraz treningów. Dbanie o skórę samo w sobie może pomóc, ale dopiero z tymi pozostałymi czynnikami przynosi naprawdę zadowalające wyniki.

Jak ujędrnić skórę? W kwestii pielęgnacji pamiętaj o tym, że:

  • w czasie kąpieli dobrze używać szorstkiej gąbki lub rękawicy, dzięki temu pobudzimy przepływ krwi – mocno skup się na brzuchu, pośladkach i udach, bo tam najbardziej lubi tworzyć się, tak zwana skórka pomarańczowa
  • regularnie około 2 razy w tygodniu stosuj peeling całego ciała, w ten sposób usuniesz obumarły naskórek, ponadto wygładzisz skórę
  • systematycznie musisz używać balsamów nawilżających, dzięki nim skóra pozostanie odpowiednio nawodniona
  • kilka razy w tygodniu trzeba robić sobie prysznic naprzemienny, czyli raz leci zimna, potem już ciepła woda, dzięki temu poprawisz jędrność skóry
  • wybierasz kosmetyki ujędrniające kremy oraz balsamy, czyli te, które pobudzają proces lipolizy, dodatkowo modelują i poprawiają kondycję skóry. Pamiętaj, że niekiedy na poszczególne partie sylwetki są potrzebne zupełnie inne preparaty!
  • masaż skóry ma na nią zbawienny wręcz wpływ, dlatego też stosuj regularnie szczotki, rollery i bańki. Usprawnisz, w ten sposób przepływ limfy, ujędrnisz skórę oraz zmniejszyć, tak zwaną skórkę pomarańczową.
  MSM a odchudzanie - czy faktycznie działa?

Użycie raz na czas kosmetyków nie zmieni wiele w strukturze skóry. Tu potrzebna jest regularność w działaniu. Każdego dnia musisz stawiać na pielęgnacje i to całego ciała.

Domowe sposoby nie zawsze wszystkim wystarczają, żeby ujędrnić skórę. Dobrze pomyśleć o profesjonalnych zabiegach kosmetycznych wykonywanych w salonie. Na zwiotczały naskórek najlepsze będą następujące propozycje:

  • Endermologia

To terapeutyczny masaż skóry, który poprawia jej jędrność. Wykorzystuje się tu specjalny sprzęt z głowicą, który zasysa fragment naskórka, potem go roluje.

  • Fala akustyczna

Skóra jest tu pobudzana do działania poprzez wykorzystanie impulsu niezogniskowej fali akustycznej. W ten sposób mamy szybszy przepływ substancji odżywczych, ponadto zwiększa się produkcja kolagenu oraz elastyny.

  • Dermaroller

Ten zabieg wykonuje się przy użyciu specjalnego narzędzia z głowicą. Mikroigły dokonują nakłuć na skórze, dlatego docierają do warstwy rogowej. Gęstość skóry będzie potem dużo lepsza, do tego cellulit się zmniejszy.

Z pomocą fachowych zabiegów wiele zyskasz, bowiem:

  • wzmocnisz włókna kolagenowe oraz elastyczne
  • wygładzisz naskórek
  • ujędrnisz ciało i je wysmuklisz
  • poprawisz napięcie mięśniowe
  • przywrócisz upragnioną sprężystość skóry.

Zazwyczaj konieczne jest wykonanie całej serii zabiegów, bo w innym wypadku nie uda się aż tak zmienić wyglądu naskórka, jakbyśmy chcieli. 5-20 – to najczęściej tyle wizyt czeka Cię w salonie. Wobec tego to może być dość kosztowne rozwiązanie, na które nie każdy jest w stanie sobie pozwolić. Dbanie o dietę, treningi i codzienną pielęgnację zapewne także zadziała, ale to dłużej potrwa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.