trening fat burning na swiezym powietrzu

Fat Burning – na czym polega? Efekty treningu


Fat Burning to trening wprost stworzony do redukcji tkanki tłuszczowej. Na czym dokładnie polega? Jakie efekty przynosi? Przeczytaj nasz artykuł, ponieważ tam znajdziesz wszystkie odpowiedzi na te i na inne pytania związane z tą metodą ćwiczeń.


Na czym polega trening Fat Burning?

Trening Fat Burning jest to zestaw ćwiczeń wzmacniających połączony z rozciąganiem. Ten system ma charakter aerobowy, a więc tlenowy. Podczas tego rodzaju aktywności fizycznej działamy głównie na dolne partie ciała – brzuch, biodra, uda i pośladki.

W wielu klubach i w siłowniach znajdziemy zajęcia Fat Burning. Odbywają się one w zawsze w rytm muzyki. Z reguły mamy tu podstawowe kroki taneczne wraz z elementami sportowymi, wobec tego całość tworzy dość prosty układ choreograficzny. Pojawiają się, między innymi podskoki, rowerek, marsz w miejscu, czy skoki na jednej nodze.

Natężenie treningu Fat Burning dobierane jest do naszych możliwości. To zdecydowanie mniej intensywny wysiłek niż w przypadku aerobiku, ale mimo to skutecznie działa na pozbycie się tkanki tłuszczowej. Co ważne w tym wypadku obciążenie mięśni jest minimalne.

Zazwyczaj trening typu Fat Burning odbywa się w godzinach porannych. Zaleca się ćwiczyć na czczo, albo po niewielkim, wręcz symbolicznym śniadaniu. Należy pamiętać, że kolacja dzień wcześniej powinna być lekkostrawna i spożyta minimum 12 godzin przed treningiem. Dlaczego? W ten sposób można jeszcze mocniej przyspieszyć metabolizm.

Co jeszcze warto wiedzieć o treningu Fat Burning?

Istnieją specjalne zajęcia Fat Burning, które dzieli się na Fat Burning Low (spokojne tempo odpowiednie dla wszystkich bez względu na wiek i umiejętności) oraz Fat Burning Hight (układ choreograficzny jest dynamiczny i bardziej skomplikowany, ale co ważne nie jest korzystny dla ludzi z bólami kostnymi bądź stawowymi).

Koniecznie przeczytaj  Trening komandosa - jak trenują żołnierze? Plan treningowy

Główną różnicą pomiędzy obiema możliwościami jest wobec tego poziom trudności. Zaleca się przed przystąpieniem do treningu konsultację lekarską. Aczkolwiek można również próbować trenować we własnym zakresie, a więc w domu.

Na rynku znajdziesz mnóstwo filmików instruktażowych w wersji darmowej oraz płatnej. Różnią się one między sobą stopniem trudności, a więc mniej bądź bardziej rozbudowaną choreografią. Dzięki temu każdy ma możliwość dopasować poziom do swojej kondycji oraz do umiejętności. Zajęcia zazwyczaj składają się z:

  • krótkiej rozgrzewki, bywa że to również taniec – trwa miej więcej jeden utwór muzyczny
  • treningu właściwego – to połączenie tańca oraz ćwiczeń aerobowych
  • kończy się rozciąganiem.

Powtórzenia jednej pozycji wynoszą, od 15, do 20. W tym, że dwa ostatnie ćwiczenia mają najwyższy poziom trudności. Trening Fat Burning wymaga od nas wygodnego stroju. Dobrze, aby materiał odprowadzał wilgoć i zapewniał wysoki komfort użytkowania. Poza tym ubiór nie może krępować ruchów!

Lepsze wyniki przy treningu Fat Burning będziemy osiągać, gdy dodamy odpowiednią dietę. Co ważne nie musimy wcale decydować się na restrykcyjne kuracje, bo trening sam w sobie daje dobre rezultaty. Wystarczy jedynie lekko zmodyfikować nasz codzienny jadłospis, przede wszystkim jemy więcej owoców oraz warzyw.

Dobrze wybierać artykuły spożywcze bogate w błonnik i w białko, bo dzięki temu dodatkowo przyspieszymy proces odchudzania. Zapominamy o wysoko przetworzonej żywności, potrawach smażonych w głębokim tłuszczu, daniach typu fast food oraz o słodyczach i o słonych przekąskach. Poza tym pijemy około 1,5-2 litrów płynów na dobę, głównie wody.

Efekty Fat Burning – jakie są?

Jak sama nazwa wskazuje Fat Burning to miks słów – fat z języka angielskiego oznacza tłuszcz, a burning z języka angielskiego to spalanie. Zatem trening Fat Burning ma za zadanie spalać tkankę tłuszczową. Tak właśnie jest, ponieważ przy regularnych zajęciach uda się stracić całkiem sporo kilogramów, poza tym znacząco wysmuklić sylwetkę. Najlepiej, aby trening pojawił się w naszym planie aż 3-4 razy w tygodniu i trwał co najmniej 30 minut, a nawet więcej.

Koniecznie przeczytaj  Ćwiczenia na trampolinie - przykładowe ćwiczenia, efekty oraz przeciwwskazania

Czas jest ważny, ponieważ ciało zaczyna spalać tkankę tłuszczową dopiero po około 20 minutach aktywności fizycznej. W ciągu godzinnych zajęć Fat Burning  można zgubić nawet 600 kcal. Nie da się ukryć, że to dość dobry wynik, jak na propozycje o umiarkowanej intensywności.

Oprócz redukcji wagi trening typu Fat Burning pozwala nam również wzmocnić oraz bardzo dobrze rozciągnąć mięśnie. Zauważysz ponadto, że sylwetka jest pięknie wymodelowana. Twoje ciało będzie:

  • jędrniejsze
  • mieć zdecydowanie mniejsze obwody
  • gładsze, bo cellulit się zmniejszy.

Poza tym pozytywnie wpłyniesz na jeszcze inne aspekty przede wszystkim na te zdrowotne. Poprawisz, między innymi koordynację ruchową, jak i wzmocnisz układ – oddechowy, krążenia i odporności. To wszystko pokazuje, że Fat Burning działa na wielu polach. Zyskujesz nie tylko zmiany wizualne sylwetki, bo i dobry nastrój, mnóstwo energii, poza tym taki trening to świetny sposób na rozładowanie stresu. Co więcej Twoje umiejętności taneczne z pewnością się polepszą!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *