kobieta trenuje po ciazy

Jak schudnąć po ciąży? 10 sposobów na powrót do szczupłej sylwetki po porodzie


Ciąża to piękny czas w życiu każdej kobiety, aczkolwiek powoduje liczne zmiany. Po porodzie potrzebujemy czasu na odpoczynek i na regeneracje, aczkolwiek wiele młodych mam chce, jak najszybciej zmienić swoją sylwetkę. Jak schudnąć po ciąży? Sprawdź nasze rady!


Jak schudnąć po ciąży? Sprawdzone sposoby

Kobieta w ciąży się zmienia – waga rośnie, skóra się rozciąga, a hormony buzują. Poród to nie lada wysiłek dla damskiego ciała. Powrót do formy sprzed 9 miesięcy nie jest prosty, potrzeba tu czasu oraz determinacji. Nie można od razu decydować się na pewne kroki, bo chodzi o zdrowie matki i dziecka. Co zrobić? Poniżej znajdziesz kilka sposobów na powrót do szczupłej sylwetki:

1. Dieta to absolutna podstawa

Bez względu na to z jakiego powodu chcemy zbić wagę kluczowa jest dieta. To podstawa zmian, zacznij od modyfikacji swoich nawyków żywieniowych. Jak schudnąć po ciąży? Postaw na zbilansowaną dietę bogatą w produkty spożywcze zabierające takie składniki, jak żelazo, witamina C i D oraz witaminy z grupy B. Dzięki nim szybciej wrócisz do formy. Jadłospis musi zapewniać wszystkie niezbędne mikroelementy, do tego dawać energii, a jednocześnie przyspieszać spalanie tkanki tłuszczowej. Na talerzu powinny zatem pojawić się takie artykuły, jak chudy drób, nabiał, pełnoziarniste produkty, nasiona, warzywa i owoce.

2. Regularna posiłki

Należy jeść regularnie, najlepiej małe posiłki co 3 godziny, a więc około 5-6 razy na dobę. W godzinach popołudniowych zaleca się unikanie węglowodanów prostych. Zapomnij wobec tego o słodyczach, słonych przekąskach, napojach gazowanych, daniach typu fast food i o produktach smażonych w głębokim tłuszczu.

3. Staraj się nie jeść późno

Unikaj późnych posiłków, choć młodej mamie czasem trudno zjeść o odpowiedniej porze. Kolacja powinna pojawić się miej więcej 3-4 godziny przed snem, wtedy ciało będzie w stanie ją strawić. Zaleca się spożyć ostatni posiłek w ciągu dnia o godzinie 19. Dlaczego? Wieczorem metabolizm zwalnia.

4. Zadbaj o jakość produktów

Jakość produktów ma znaczenie, większe niż Ci się wydaje. Jedz przede wszystkim świeże najlepiej sezonowe artykuły bogate w witaminy i w mikroelementy. Zamiast smażyć gotuj na parze lub piecz w folii.

5. Zastosuj naturalne spalacze tłuszczu

Naturalne spalacze tłuszczu są powszechnie dostępne, ponieważ to popularne składniki spożywcze, między innymi zielona herbata, cynamon, papryczka chilli, czy ocet jabłkowy. Pamiętaj jednak, że jeśli karmisz piersią nie możesz pozwolić sobie na wszystkie tego typu artykuły, bo obowiązują Cię pewne ograniczenia. Nie ma co także przesadzać z ilością, zapewniamy, że wystarczy symboliczna dawka danego składnika dodana do posiłku.

6. Odstaw przekąski

Nie podjadaj! To najgorsze co możesz zrobić, ponieważ podjadanie pomiędzy posiłkami podnosi ilość przyjmowanych kalorii, mimo iż wydaje nam się, że niewiele jemy. Jak temu zapobiec? Przede wszystkim zadbaj o regularność w swoim jadłospisie. Jedz co 3 godziny, ale jeśli czujesz się głodna bez wyrzeczeń sięgnij po przekąskę, tyle że zdrową i sycącą. Zwłaszcza kobiety karmiące piersią mają większy apetyt.

Koniecznie przeczytaj  Jakie produkty spożywcze wspomagają odchudzanie?

7. Pamiętaj o dobrym nawodnieniu

Nawodnienie jest tak samo ważne, jak to co jesz. W przeciągu dnia wypijał małymi łykami 2-3 litry płynów. Stawiaj głównie na wodę oraz na herbatki. Dobre nawodnienie ma szereg zalet przede wszystkim pozwala pozbyć się cellulitu wodnego, przyspiesza metabolizm, poza tym ułatwia transport minerałów oraz witamin. Ten ostatni aspekt jest szczególnie ważny w przypadku kobiet, które karmią piersią.

8. Solidna regeneracja

Regeneracja – sen oraz odpoczynek umożliwiają szybszy powrót do formy. Zwłaszcza w pierwszych 2 tygodniach ten aspekt ma duże znaczenie dla organizmu kobiety. Zapewnienie sobie regeneracji pozytywnie wpłynie na całe ciało, również na metabolizm i redukcję tkanki tłuszczowej. Możesz również relaksować się poprzez jogę, ćwiczenia oddechowe lub rozciągające.

9. Kosmetyki pomogą wrócić do formy

Zabiegi kosmetyczne to idealne rozwiązanie po ciąży. Dzięki nim ujędrnisz skórę, pobudzisz krążenie i zmniejszysz rozstępy. Wykonuj masaże, na przykład za pomocą specjalnego masażera, do tego rób regularne szczotkowanie na sucho oraz peelingi. Nie zapominaj o prysznicu – naprzemiennie puszczaj zimną i ciepłą wodę. W drogeriach znajdziesz wiele kosmetyków przeznaczonych dla młodych mam. Te produkty są bezpieczne, a co najważniejsze skutecznie pozwalają nam przywrócić skórze blask i sprężystość. Kompleksowa pielęgnacja mocno wpływa na wygląd ciała!

10. Aktywność, aktywność i jeszcze raz aktywność

Aktywność fizyczna pozwala schudnąć z brzucha po ciąży, dodatkowo daje nam szansę popracować nad wyglądem sylwetki. Schudnąć po ciąży 20 kg to nie lada wyzwanie, ale jest to możliwe, aczkolwiek to proces długofalowy. Musisz przygotować się, że potrwa to nawet kilka miesięcy. Determinacja i wytrwałość przybliżą Cię do sukcesu.

Ćwiczenia które pomogą schudnąć po ciąży

Ćwiczenia w połogu mają same plusy, ponieważ:

  • poprawiają samopoczucie
  • przyspieszają obkurczanie się macicy
  • przyspieszają przemianę materii
  • ograniczają ryzyko pojawienia się powikłań
  • dodają energii
  • przywracają w szybszym tempie prawidłowe napięcie mięśnia brzucha oraz dna miednicy.

Ruch jest niebywale ważny, gdy mowa o odchudzaniu. W pierwszym miesiącu po porodzie nie powinniśmy decydować się na żadną aktywność! Warto wszystko na bieżąco skonsultować z lekarzem. Wpływ na to, czy możemy wrócić do treningów, czy nie zależy, między innymi od rodzaju porodu, a także od przebiegu rekonwalescencji. Na początku zaleca się dużo spacerować, trenować jogę, albo delikatnie rozciągać ciało. Zabawy z dzieckiem oraz codzienny ruch w pierwszym miesiącu wystarczają. Po około 3-4 tygodniach można pomyśleć o bardziej zaawansowanej aktywności fizycznej. Schudnąć po ciąży z brzucha pomogą ćwiczenia, między innymi:

  • pitales – ten typ ćwiczeń pozwala skutecznie spalić tkankę tłuszczową, do tego popracować nad wyrzeźbieniem mięśni, co ważne ten typ treningu nie obciąża kręgosłupa
  • trening aerobowy – najlepiej wykorzystać tu niewielkie obciążenie i nie przesadzać z intensywnością.
Koniecznie przeczytaj  Jak zgubić boczki? Poznaj skuteczne sposoby

Na początku nie można jednak mocno przeciążać mięśni brzucha! Na ćwiczenia siłowe i bardzo duży wysiłek aerobowy przyjdzie jeszcze czas. Skup się na początku na pozycjach niskich, a więc w klęku bądź w leżeniu. Stopniowo wydłużaj swój trening oraz zwiększaj ilość dni kiedy ćwiczysz. Zacznij od aktywności z domu, gdy dziecko będzie już większe możesz uczęszczać na zajęcia lub poprosić o pomoc trenera osobistego.

Wiele młodych mam decyduje się na trening EMS, który robi się pod okiem trenera. Urządzenie do elektrostymulacji oddziałuje na mięśnie i zmusza je do mocniejszego wysiłku. Zaleca się tę formę aktywności 2 razy w tygodniu, a już po miesiącu da się zauważyć zmiany, między innymi spadek wagi i zmniejszenie tkanki tłuszczowej.

Jak schudnąć po ciąży karmiąc piersią?

Karmiące mamy muszą zwracać większą uwagę na to co jedzą. Nie można stosować suplementów ani innych wspomagaczy spalania tłuszczu. Należy pamiętać, że szybka utrata kilogramów nie jest wskazana. Dlaczego? Może to zaburzyć proces produkcji mleka.

W przypadku karmiącej mamy czekamy aż proces laktacyjny się nieco unormuje i dopiero wtedy możemy myśleć o odchudzaniu. Trzymaj się następujących zasad:

  • dieta nie może być restrykcyjna – zapomnij o głodówkach i o mocnym ograniczaniu kalorii, ponieważ to rozwiązanie nie przyniesie dobrych efektów. Zbije wagę, ale pojawienie się efektu jo-jo jest bardzo wysoce prawdopodobne, tak samo jak zatrzymanie produkcji pokarmu
  • pierwsze 6 miesięcy to dieta z nadwyżką około 500 kcal, kolejne pół roku już 400 kcal
  • spożywaj posiłki co 3 godziny – powinny być małe, ale dobrze zbilansowane
  • delikatnie ograniczaj spożycie węglowodanów, głównie pszenicy
  • zaplanuj dobrze menu – stawiaj na zdrowe i łatwe w przygotowaniu przepisy, albo wykup sobie katering dietetyczny dopasowany do swoich potrzeb
  • pij około 3 litry płynów na dobę
  • unikaj słodyczy i kalorycznych dań
  • jedz warzywa w proporcji 3/4, a owoce 1/4 przede wszystkim typy bogate w błonnik.

Te wskazówki pozwolą Ci schudnąć po ciąży z brzucha, jak i zmniejszyć obwody innych części ciała. Pamiętaj, że to że karmisz dziecko piersią jest plusem, ponieważ ta czynność pozwala spalić nawet 700 kcal w przeciągu całego dnia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *