Kalorie w pizzy – ile ich naprawdę ma?


Pizza to danie, które kochają wszyscy. Ciasto z sosem i mnóstwem składników, a także z dodatkiem dużej ilości sera to włoski rarytas. Ile kalorii ma pizza? Koniecznie przeczytaj nasz artykuł, ponieważ tam znajdziesz odpowiedź!


Ile kalorii ma pizza?

W przypadku pizzy kalorie są różne, ponieważ zależą od ilości oraz od typu dodatków, jak i od samego ciasta. W tym daniu mamy dużo białej mąki, sera, soli, a także mięsnych składników. Niekiedy jest aż podwójna porcja danego elementu, to pomnaża wynik kalorii. Do wyboru mamy kilka alternatyw – pizza na cienkim, albo na grubym spodzie, tudzież dodatkowo nadziana, na przykład serem, gdzie wypełnione są nim ranty.

Średnia pizza waży miej więcej 1200 gram, czyli to daje gdzieś 3000 kalorii, oczywiście w zależności od składu. Mała margeritta w podstawowej odsłonie skrywa w sobie aż 670 kalorii. To dość pokaźna liczba, jak na jedną osobę. Jeśli naprawdę dbasz o linię postaw na wegetariańskie danie. 100 gram warzywnej wersji ma około 180-200 kalorii.

Natomiast pizza bazująca jedynie na serach, czyli popularna „4 sery” z dodatkiem kilku rodzajów to prawdziwa bomba, ponieważ liczy już 400 kalorii. Zbliżoną wartość do niej ma odmiana pepperoni, mowa tu o 420 kaloriach.

Często zamiast świeżej pizzy kupujemy gotowy produkt mrożony. Jak tu wygląda kaloryczność? Mała porcja dla jednej osoby wersji zawierającej tylko szynkę oraz ser to 640 kalorii, więc bardzo podobnie do zamówionego w pizzerii dania z identycznymi dodatkami. Po zamrożeniu jednak tracimy większość składników odżywczych zawartych w tym przysmaku.


Jak zmniejszyć kaloryczność pizzy?

W pizzerii znajdziesz nie tylko tradycyjne pizze na białym spodzie. Zdrowsze bazują na mące pełnoziarnistej, na przykład połączeniu gryczanej z ryżową. Poprzez to zyskujemy więcej cennych składników odżywczych, choć nie zawsze w ten sposób ograniczymy liczbę kalorii. Na szczęście błonnik gwarantuje, że efekt sytości jest odczuwany przez dłuższy czas, więc nie mamy napadu głodu nawet przez kilka godzin.

Warto także zmniejszyć ilość dodanego sera, jak i innych elementów, takich jak mięso. Cienkie ciasto też pomoże zredukować kaloryczność jednej porcji pizzy. Dobrze również zrezygnować z tłustych sosów, przede wszystkim bazujących na majonezie oraz z napojów gazowanych pitych do tego rodzaju posiłku.


Jakie właściwości ma pizza?

Nie da się ukryć, że pizza zawiera dużo tłuszczu oraz soli, które nie są zbyt dobre dla ludzkiego organizmu, gdy występują w dużym stężeniu. Dodatkowo mamy w tym daniu korzystne właściwości – sporą ilość wapnia, aminokwasów, selenu, jak i fosforu. Za to pomidorowy sos zapewnia nam potas, witaminę A, ponadto likopen.

W zależności od dodanych warzyw, albo innych składników również możemy zyskać jeszcze inne witaminy i minerały. Postaw zatem na zdrowszą pizze:

  • z owocami morza
  • z kurczakiem
  • z pieczarkami
  • z pomidorami
  • z dodatkiem aromatycznych ziół
  • z pełnoziarnistym spodem.

Raz na jakiś czas możesz spożyć pizze nawet będąc na diecie. Najlepiej zjeść ją z kimś, albo kupić jedynie 2-3 kawałki. Im prostszy będzie miała skład tym lepiej!


 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *