lato bieganie

Lato pełne sportu. Jak przygotować się do sezonu wakacyjnego?


Wakacje to dla uczniów i studentów czas odpoczynku od szkoły, jednak również ludzie dorośli i pracujący w pełnym wymiarze godzin często wykorzystują letnie miesiące, by odpocząć od codziennej rutyny. Ładna pogoda za oknem i ogólne rozluźnienie spowodowane wakacjami sprawia, że chętniej wychodzimy na dwór, spotykamy się ze znajomymi czy wyjeżdżamy na wczasy.


Nawet jeśli wszystkie te czynności są ostatnio ograniczone z powodu pandemii, nie powinniśmy rezygnować z rocznego cyklu pracy i odpoczynku – ten ostatni jest bardzo ważny dla naszego zdrowia psychicznego. Aby służył również naszemu ciału, możemy zadbać o to, by wypoczywać aktywnie, a nie siedząc na kanapie i oglądając seriale przez cały dzień. 

Lato to doskonała okazja, by wyjść z mieszkania czy z domu i nieco się poruszać. Co jednak zrobić, żeby faktycznie zmienić swoje całoroczne nawyki i latem być bardziej aktywnym niż zazwyczaj? Przedstawiamy kilka rad, które, mamy nadzieję, pomogą wam sprawić, żeby nadchodzące lato faktycznie było latem pełnym sportu!

Postaw sobie wyzwanie

Nic tak nie motywuje, jak określone cele. Nawet jeśli twierdzisz, że to nie dla ciebie, i że postanowienia noworoczne są głupie, spróbuj wyznaczyć sobie konkretny cel, na przykład: na koniec sierpnia przebiegnę dziesięć kilometrów czy do połowy przyszłego miesiąca będę trzy razy w tygodniu chodzić na basen. Nie stawiaj sobie wyzwań nierealnych, ale unikaj też zbyt prostych. Zaplanuj treningi, wybierz sposoby czy techniki, których użyjesz, by sprostać wyzwaniu – albo idź na żywioł i działaj intuicyjnie. 

Zaplanuj treningi 

Ułóż dzienny lub tygodniowy plan treningów – kiedy bieganie, kiedy rolki, a kiedy basen. A może zamiast samochodem, będziesz dojeżdżać do pracy rowerem? Twój plan nie musi być szczegółowy, z rozpisaniem co, jak, ile i kiedy – jeśli preferujesz korzystanie z planów treningowych opracowanych przez ekspertów, proszę bardzo, ale jeśli nie chce ci się czytać pięciu książek o bieganiu, nie musisz. Wyznacz czas i rodzaj aktywności fizycznej – z zastrzeżeniem, że jeśli będzie padać, to zamiast iść biegać potańczysz salsę w salonie, a nie zalegniesz na kanapie z popcornem. 

Spróbuj czegoś nowego 

Jeśli bieganie cię nie kręci, od chloru swędzi skóra, rower został na wsi u dziadków, nic straconego. Możesz poszukać w Internecie filmów instruktażowych do ćwiczeń czy prostych tańców imprezowych albo zapisać się na zajęcia w klubie fitness. Jednak wakacje to doskonała okazja do spełnienia marzeń z młodości. Chciałaś być baletnicą? Balet dla dorosłych to ostatni krzyk mody. Marzyłeś o byciu skatem? Sklep z longboardami i deskami czeka. Może nie osiągniesz mistrzostwa i nie wystąpisz w reprezentacji kraju (choć w sportach takich jak łucznictwo wiek nie gra roli i nigdy nie jest za późno by zacząć), ale będziesz mieć z tego wiele frajdy i dobrych wspomnień. A jeśli znajdziesz znajomych, którzy, razem z tobą będą trenować nowe rzeczy – czy to bardziej doświadczonych, czy równie zielonych jak ty – nawiążesz przyjaźnie na lata. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *