soki ze swiezych warzyw i owocow

Co włączyć do diety, aby mieć więcej energii?


Jesienią często brakuje nam sił. Jesteśmy nieustannie zmęczeni i znużeni. Dodatkowo aura za oknem nie zachęca do jakiejkolwiek aktywności. Właśnie dlatego w tym czasie warto dodać sobie trochę energii. W jaki sposób? Wystarczy wyciskarka do soku i odpowiednie produkty. Zdrowy koktajl owocowo-warzywny postawi na nogi każdego.


Kluczowe nawadnianie organizmu

Przede wszystkim należy podkreślić, że chroniczne zmęczenie i senność mogą być efektem odwodnienia organizmu. Zostało naukowo udowodnione, że człowiek powinien spożywać co najmniej dwa litry płynów na dobę. Przede wszystkim powinna być to woda, ale można sięgnąć też po inne napoje. Doskonałym pomysłem są między innymi świeżo wyciskane soki. Lepiej wybrać te, które przygotuje nam wyciskarka do soku, niż te, które można kupić w sklepie. Kupowane produkty mogą bowiem zawierać sporą dawkę cukru. Należy też zrezygnować z napojów gazowanych, które nafaszerowane są sztucznymi składnikami, w tym barwnikami i konserwantami.

Warto postawić na produkty o niskim indeksie glikemicznym

Jesienią warto też postawić na produkty o niskim indeksie glikemicznym. One niewątpliwie są bardziej energetyczne. Soki owocowe świetnie nawadniają i przy okazji są pyszne, ale mogą posiadać wyższy indeks glikemiczny. Właśnie dlatego warto dorzucić do nich coś warzywnego. Wyciskarka do soków w wersji wolnoobrotowej najczęściej poradzi sobie zarówno z owocami, warzywami, jak i ziołami. Przy okazji taki koktajl owocowo-warzywny będzie bardziej sycący i jeszcze zdrowszy. W warzywach znajduje się bowiem nawet więcej witamin i minerałów, niż w owocach.

W koktajlach niezbędne też zdrowe tłuszcze

Aby naładować się energetycznie można też skorzystać ze zdrowych tłuszczy. Warto wykorzystać je do zrobienia śniadania, obiadu, kolacji, a także lekkiej przekąski. Można nawet dorzucić je do zdrowego, owocowo-warzywnego koktajlu. Wyciskarka do soków przygotuje pyszny, owocowo-warzywny napój, a Ty dodaj do niego trochę orzechów, olej kokosowy albo awokado. Regularne spożywanie takich koktajli na pewno przyczyni się do wzrostu energii. Można go spożywać o dowolnej porze dnia, chociaż najlepiej sprawdza się na śniadanie, drugie śniadanie oraz wczesny obiad.

Rozgrzewające, energetyczne przyprawy

Biorąc pod uwagę fakt, że jesień to również czas przeziębień, warto dorzucić też do przyrządzanych potraw i napojów trochę rozgrzewających, energetycznych przypraw. Doskonale sprawdzi się w tej roli między innymi imbir, czosnek, cynamon oraz papryczka chili.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *