trzy mandarynki

Ile kalorii ma mandarynka?


Egzotyczne owoce są niebywale popularne, zwłaszcza cytrusy. Jedna mandarynka zawiera średnio 27 kalorii w 100 gramach, ale ile kalorii mają przetwory z wykorzystaniem tego owocu? Koniecznie sprawdź!


Kalorie w mandarynce

W Polsce bez najmniejszego problemu można dostać egzotyczne owoce z najdalszych zakątków świata. Cytrusy cieszą się ogromną popularnością, przede wszystkim w okresie świątecznym i zimą. Mandarynki pod pomarańczową skórką skrywają słodki miękki miąższ, który łatwo podzielić na mniejsze cząstki.

  • W jednej mandarynce znajdziemy około 27 kalorii;
  • 100g mandarynek w zalewie z puszki ma 65 kalorii;
  • Nektar z mandarynek 250 mililitrów zawiera już 100 kalorii.

Jakie są właściwości mandarynki? Czy jest zdrowa?

Mandarynki to prawdziwa zdrowotna bomba, dlatego warto je spożywać. W środku mają mnóstwo witaminy A, a także C. Dzięki temu pozytywnie wpływają na kości i wzrok, do tego na układ odpornościowy. Mało tego zawierają błonnik, wapń, fosfor, żelazo, magnez, potas, sód, jak i cynk, tiaminę, ryboflawinę oraz witaminy z grupy B.

Ten rodzaj cytrusa wyróżnia niski indeks glikemiczny, wynosi jedynie 30. Zatem to dobre rozwiązanie dla cukrzyków oraz dla osób na diecie. Co więcej, mandarynki stymulują usuwanie toksyn z organizmu, a także poprawiają trawienie, a to za sprawą kwasów organicznych. Będą doskonałe w walce z zaparciami, albo z chorobami układu moczowego, także z otyłością.

Nie tylko miąższ jest zdrowy, ale również sama skórka, ponieważ występuje tam nobiletyna i flawonoid. Dzięki tym składnikom obniżymy możliwość zachorowania na cukrzycę typu II oraz na miażdżyce, również zapobiegniemy odkładaniu się tłuszczu w wątrobie. Sam olejek pozyskany z otoczki tego egzotycznego owocu działa, jak afrodyzjak. Pomaga też zwalczać bezsenność, depresję i uspokaja. Wpływa korzystnie na cerę, przede wszystkim na trądzik oraz na rozstępy.

Jakie mandarynki wybrać?

W sklepach jest kilkanaście rodzajów mandarynek. Klementynki to połączenie słodkiego smaku z nutką kwasowości, za to tangeno mają gorzką goryczkę grejpfruta. Satsuma są bez pestek, a tangerynki  bardzo orzeźwiają.

Świeże owoce mandarynki pięknie pachną, są niebywale aromatyczne. Najlepiej wybierać produkty z mocno pomarańczową skórką oraz lekko miękkie. Unikaj za to tych, które mają puste miejsca, czy pomarszczoną otoczkę ponieważ to oznacza, że miąższ jest już wyschnięty, a co za tym idzie, niezbyt smaczny.

Mandarynki można przechowywać w lodówce, jak i poza nią. Co ważne przed spożyciem dokładnie wyszoruj skórkę. Dlaczego? To tam gromadzą się nie tylko zanieczyszczenia, ale również osadzają się resztki chemikaliów z nawozów.

Należy pamiętać, że cytrusy mocno uczulają, dlatego warto na początku zjeść niewielką ilość mandarynek, aby zapobiec silnej reakcji alergicznej. Kobiety w ciąży także powinny mocno uważać na ten typ owocu.


 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *