rozne produkty z zaznaczeniem ich kalorycznosci

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne? Znajdź dietę dopasowaną do swoich potrzeb


2000 kalorii to dużo czy mało? A może wystarczy jeść dziennie około 1500 kcal? Jeśli chcesz schudnąć lub po prostu zacząć zdrowo się odżywiać, powinieneś zwrócić uwagę na wartość energetyczną posiłków, które spożywasz w ciągu dnia. Ale pamiętaj, że mniej nie zawsze znaczy lepiej! Zapotrzebowanie kaloryczne to kwestia bardzo indywidualna, dlatego warto wiedzieć, jak je obliczyć. Eksperci Nice To Fit You podpowiadają, jak jeść dokładnie tyle, ile potrzebuje Twój organizm.


Z tekstu dowiesz się:

  • dlaczego warto znać swoje zapotrzebowanie kaloryczne,
  • jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne,
  • jak wybrać smaczną dietę, która będzie odpowiadać Twojemu zapotrzebowaniu kalorycznemu.

Każda dieta, jeśli ma przynieść zamierzony efekt, musi być opracowana na podstawie analizy potrzeb Twojego organizmu. Podstawowym wskaźnikiem, który powinieneś brać pod uwagę, jest zapotrzebowanie kaloryczne.

Obliczanie zapotrzebowania kalorycznego – po co to robić?

Zanim dowiesz się, jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne, kilka słów o tym, dlaczego to właściwie takie ważne. Twój organizm, żeby funkcjonować prawidłowo, potrzebuje energii, którą dostarczasz mu wraz z kaloriami z pożywienia. To one odpowiadają za utrzymywanie podstawowych procesów życiowych, takich jak oddychanie czy krążenie krwi. Ale nie tylko!

Dodatkowe koszty energetyczne ponosisz, uprawiając aktywność fizyczną – zarówno tę związaną z codziennym funkcjonowaniem, jak i z uprawianiem sportu. To, ile kalorii potrzebujesz każdego dnia, zależy od Twojej masy ciała, wzrostu, stylu życia i poziomu aktywności fizycznej. Młody mężczyzna, który regularnie ćwiczy, będzie miał zdecydowanie większe zapotrzebowanie na energię niż starsza pani, która wychodzi na dłuższy spacer raz w tygodniu.

Odpowiednie określenie dziennej liczby kalorii pozwoli Ci dobrać odpowiednią dietę. A to z kolei bardzo ważny krok w kierunku zdrowia, dobrego samopoczucia oraz kontrolowanego odchudzania lub przybierania na wadze.

Zapotrzebowanie i kalkulator – kalorie pod kontrolą!

Zastanawiasz się, z jakiego wzoru skorzystać, aby obliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne? Na szczęście nie musisz niczego liczyć w pamięci czy na kartce. Skorzystaj z prostego w obsłudze kalkulatora dietetycznego, dostępnego na przykład na stronie internetowej Nice To Fit You. Intuicyjne narzędzie szybko dokona za Ciebie wszelkich obliczeń. Wystarczy, że podasz niezbędne dane:

  • wiek,
  • płeć,
  • masę ciała,
  • wzrost,
  • poziom aktywności fizycznej,
  • cel diety (schudnięcie, budowanie masy mięśniowej lub po prostu zdrowe odżywianie).

Kalkulator kaloryczny w kilka sekund przedstawi Ci Twoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne zgodne z przyjętym celem diety. To znaczy, że przy takich samych informacjach o sobie otrzymasz inny wynik, jeśli chcesz się odchudzać, i inny, jeśli masz zamiar po prostu zdrowo się odżywiać.

Dieta dopasowana do Twojego zapotrzebowania kalorycznego

Jeśli znasz już swoje zapotrzebowanie kaloryczne, przed Tobą dwa wyjścia. Możesz samodzielnie lub z pomocą dietetyka przygotować jadłospis dopasowany do Twoich potrzeb. To rozwiązanie dobre, ale bardzo czasochłonne – skrupulatne obliczanie kaloryczności każdego składnika oraz przygotowywanie np. 5 dań na każdy dzień jest niemożliwe do wykonania dla wielu osób, które łączą pracę, obowiązki rodzinne, aktywność fizyczną i pasje.

Drugim bardzo wygodnym wyjściem jest skorzystanie z cateringu dietetycznego. Jeśli zdecydujesz się na Nice To Fit You, nie tylko zaoszczędzisz czas, ale też będziesz codziennie jadł tylko to, co lubisz. To możliwe dzięki funkcji samodzielnego wyboru menu spośród 6 diet bazowych:

  • tradycyjnej z polskimi potrawami (Smart),
  • klasycznej (Classic),
  • wegetariańskiej (Veggy),
  • o zmniejszonej zawartości glutenu oraz bez laktozy (Less Gluten & Dairy Free),
  • o zmniejszonej zawartości węglowodanów oraz z większą ilością białka i zdrowych tłuszczy (Less Carb),
  • inspirowanej nowoczesnymi trendami kulinarnymi (Foodie).

W ramach pakietów Basic, Plus oraz Super Plus masz możliwość swobodnego miksowania dań z różnych diet – więc nie ma szansy, że trafi Ci się posiłek ze składnikiem, którego nie lubisz! Twoje wybory nie będą się wiązały ze zmianą łącznej dziennej kaloryczności potraw.

Z dietą NTFY nie musisz się martwić czasochłonnym planowaniem i przygotowywaniem posiłków. Zamów dania dopasowane do Twoich potrzeb i ciesz się zbilansowaną dietą przygotowaną specjalnie dla Ciebie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *