nadmiar skory po odchudzaniu

Jak pozbyć się nadmiaru skóry po odchudzaniu? 9 praktycznych rad


Diety powodują, że zmniejsza się nasza waga, a poprzez to ciało staje się smuklejsze. Niestety, w wielu przypadkach pozostaje nieestetyczny nadmiar skóry po odchudzaniu. Jak sobie z nim poradzić? Co można z tym zrobić? Sprawdź nasze praktyczne rady!


Obwisła skóra po odchudzaniu – dlaczego się pojawia?

Główną funkcją skóry jest ochrona narządów wewnętrznych. Nadwaga, otyłość i podobne  czynniki sprawiają, że musi ona dopasowywać się do istniejących warunków. Komórki tłuszczowe wymuszają odpowiedź adaptacyjną w wewnętrznych strukturach warstw skóry. Włókna kolagenowe się rozciągają. Dlatego nawet po utracie kilogramów może zdarzyć się tak, że pozostaje widoczny nadmiar skóry, który niekoniecznie od razu wraca do swojego rozmiaru.

Obwisła skóra po odchudzaniu często jest spowodowana nieodpowiednią dietą stosowaną tuż po zakończeniu kuracji. Rygorystyczne wytyczne, a potem powrót do złych nawyków żywieniowych naraża nas nie tylko na efekt jo-jo, ale i na nieestetyczny wiszący nadmiar skóry. Również zbyt szybka utrata wagi może mieć takie konsekwencje. Podejdź do odchudzania z głową!

Jak pozbyć się nadmiaru skóry po odchudzaniu?

Masz problem z nadmiarem skóry po odchudzaniu? Spokojnie, istnieje kilka sposobów, dzięki którym można zmniejszyć widoczność tej niedoskonałości. Niestety, ale nie da się w większości przypadków pozbyć obwisłej skóry całkowicie bez ingerencji chirurgicznej, a więc bez zabiegu wycinania wiszącej części. Mimo wszystko warto spróbować tych porad, być może znacząco zmniejszą widoczność, przy racjonalnym podejściu z pewnością nie zaszkodzą.

Aby pozbyć się nadmiaru obwisłej skóry trzeba działać jednocześnie na kilku polach. Systematyczna praca może przynieść dobre rezultaty, jednak wszystko wymaga czasu oraz cierpliwości. Zadbaj o:

1. Odpowiednie tempo odchudzania

Jest ważne nie tylko dla wyglądu sylwetki, ale i dla naszego zdrowia. Już w czasie kuracji staraj się tracić maksymalnie 0,5-1 kilograma na tydzień, większe ilości nie pozwalają ciału nadążyć za zachodzącymi zmianami. Wobec tego może pojawić się za dużo skóry, dlatego że organizm nie miał czasu na dostosowanie się do przemiany.

2. Regularne nawodnienie organizmu

Ono zapewnia prawidłowe funkcjonowanie narządów wewnętrznych, poza tym ma spory wpływ na wygląd skóry. Woda doskonale wpływa na objętość tkanki mięśniowej. Co ważne zaleca się picie małymi łykami w przeciągu doby 1,5-2 litrów płynów, poza tym należy stosować kosmetyki nawilżające, w ten sposób zapewnimy sobie idealny stopień nawilżenia ciała.

3. Ujędrnianie ciała poprzez masaże

W ten sposób wzmocnisz skórę, poprawisz krążenie krwi i pozytywnie wpłyniesz na wygląd naskórka. Możesz skorzystać z wielu profesjonalnych zabiegów kosmetycznych lub przeprowadzać je samodzielnie w domowym zaciszu. Przydadzą się do tego różne przyrządy, a także kosmetyki nawilżające, które stosuje się po masażu.

4. Profesjonalne zabiegi kosmetyczne

One mogą zdziałać prawdziwe cuda. W salonach do wyboru masz wiele kuracji, między innymi zabiegi mezoterapii igłowej i warianty liftingujące. Dzięki nim poprawisz jędrność skóry, a także jej wygląd. Pamiętaj jednak, że zazwyczaj wymagane jest skorzystanie z całej serii, a to znacząco wpływa na koszt.

5. Regularne ćwiczenia

Ruch to zdrowie, a ćwiczenia pozwalają nam zachować mięśnie w dobrej kondycji. Co ciekawe ich rozbudowa może okazać się niebywale pomocna, gdy walczymy z obwisłą skórą. Dlaczego? W pewien sposób „wypełni” wolną przestrzeń, do tego wpłynie na jędrność.

6. Zrezygnuj lub ogranicz używki

Nie ma wątpliwości, że alkohol, papierosy i inne podobne substancje odbijają się na naszym wyglądzie. W jaki sposób? Przyczyniają się do starzenia skóry, utraty jędrności, a nawet powstawania stanów zapalnych. Cera jest szara, pozbawiona blasku.

7. Kosmetyki ujędrniające

Będą idealnym uzupełnieniem preparatów nawilżających. W sklepach znajdziesz mnóstwo produktów, które poprawiają krążenie, a jednocześnie zmieniają wygląd naskórka, odżywią go. Będzie on gładszy, jędrniejszy i napięty.

8. Dieta

Jest ona kluczem do utrzymania ciała w dobrej kondycji. To co jemy ma ogromny wpływ na wszystko również na stan cery. Warto wobec tego działać też od środka. Na talerzu powinny pojawić się produkty spożywcze bogate w witaminę C oraz w kwasy Omega-6, dzięki temu wspomożemy regenerację skóry.

9. Dodatkowa suplementacja

Jeśli z diety nie jesteśmy w stanie dostarczyć wszystkich witamin oraz mikroelementów warto wspomóc się suplementacją. Szukaj produktów bogatych w odżywcze składniki, a także z dodatkiem żelatyny i kwasów Omega-3. One pozwolą poprawić jędrność skóry, a także zmniejszyć stany zapalne.

Jak widać masz sporo opcji na zmniejszenie nadmiaru skóry po odchudzaniu. Pamiętaj jednak, że na efekty trzeba poczekać nawet kilka tygodni. Jeśli jednak stosujesz jednocześnie wiele rozwiązań szybciej uda się uporać z problemem. Determinacja i konsekwencja to klucz do sukcesu!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *