kobieta cwiczy w domu

Proste ćwiczenia w domu dla początkujących – od czego zacząć?

Artykuł zaktualizowany


Wiele osób chętnie podchodzi do tego, aby ćwiczyć w domu. Nie jest to zły pomysł do tego, aby rozpocząć aktywność fizyczną. Należy jednak wiedzieć, jakie ćwiczenia można wykonywać na samym początku. Niby temat jest łatwy, ale częste kontuzje u osób początkujących są dowodem na to, że nie każdy posiada odpowiednią wiedzę.


Joga dla początkujących

Jedną z pierwszych propozycji dla osób początkujących jest joga. Bardzo specyficzna dyscyplina sportowa, która pomaga schudnąć, a także wymodelować ciało. Aczkolwiek, wiele osób, które miały do czynienia z tego typu ćwiczeniami, wychodzi z założenia, że tak nie jest. Joga już ma to do siebie, że zależy co kto od niej oczekuje. Niektórym zależy jedynie na tym, aby móc dobrze rozciągnąć swoje ciało. Inni poszukują w niej wyciszenia, spokoju. Wielu osobom joga pomaga zwalczyć stres.

Joga wzmacnia fizycznie, a także podnosi witalność organizmu. Uwaga! są to ćwiczenia, które oczyszczają organizm z toksyn, a także regulują pracę gruczołów. Jest ona o tyle dobra, że przygotowuje ona organizm do zwiększonego wysiłku fizycznego. Potem będzie można pomyśleć o tym, aby wprowadzić bardziej intensywne ćwiczenia fizyczne do swojego planu treningowego.

  10 najlepszych ćwiczeń na smukłe ramiona - zobacz jak spalić tłuszcz z rąk!

Trening z wykorzystaniem własnej masy ciała

Kalistenika cieszy się wielką popularnością. Aczkolwiek, duża ilość osób nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, że ma do czynienia z taką formą treningu. Czym jest taka aktywność fizyczna? To nic innego, jak trening z własną masą ciała. Kalistenika to połączenie dwóch greckich słów, które oznaczają piękno i siłę. „Nasz kalisteniczny etos obraca się wokół treningu z wykorzystaniem własnej masy ciała i ma pomóc ludziom poruszać się lepiej, uzyskiwać nadludzką siłę i mieć więcej radości z ćwiczeń” – to zdanie Tima Stevensona, który odpowiedzialny jest za założenie szkoły kalistenicznej.

Wiele osób kojarzy tego kalistenikę ze street workout. I tak faktycznie jest. Tylko że od takich ćwiczeń na samym początku nie należy zaczynać Do tego rodzaju aktywności fizycznej zaliczają się m.in. pompki. To właśnie one powinny stać się podstawą kalisteniki. Należy wybrać takie ćwiczenia, które pomogą nauczyć się pracować z własną masą ciała. Dopiero potem można pomyśleć o następnym kroku, który pozwoli na wykonywanie ewolucji znanych ze street work out.

  Ćwiczenia na kolana - 10 ćwiczeń wzmacniających stawy kolanowe

para-cwiczaca-w-domu-kobieta-i-mezczyzna-robiacy-pompki

Fitness dla początkujących

Chyba jedna z najbardziej wymagających form. Fitness cieszy się niesłabnącą popularnością. Duży akcent położony jest tutaj na szybki ruch. O czym jest dokładnie mowa? To wszystko zależne jest od tego, czy ma się do czynienia z ćwiczeniami ABS, Cardio, Tabatą, Interwałami. Tak, dają one mocno popalić, ale są one dobre na etapie początkowym. Nie są to tak skomplikowane ćwiczenia, jak sądzi wiele osób.

Tabata i cała reszta opiera się na prostych ruchach. Jest ich w stanie nauczyć się każda osoba – bez względu na etap zaawansowania. Wszystkie, oprócz ćwiczeń ABS, angażują całe ciało i pozwalają spalić ogromną ilość kalorii. Będzie to wymagające, ale nie można się poddawać. W szczególności, jeżeli komuś będzie zależało na tym, aby pozbyć się zbędnych kilogramów.

  Jak zrobić gwiazdę? Ćwiczenia i zasady nauki przerzutu bokiem

Inspiracje treningowe

Jeżeli ktoś chciałby znaleźć inspiracje treningowe, to powinien zajrzeć na https://poza-domem.pl/. Ciężko będzie zrobić pierwszy krok, ale nie ma sensu go odwlekać. Lepiej działać teraz, za co na pewno podziękuje organizm. Na tej stronie znaleźć można wiele ciekawych propozycji, które przydadzą się nie tylko osobom początkującym, ale także tym, które z ćwiczeniami mają już dłużej do czynienia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.