rozgrzewka z ewa chodakowska

Rozgrzewka z Ewą Chodakowską – ćwiczenia i przykładowe rozgrzewki


Ewa Chodakowska jest jedną z najsłynniejszych trenerek w Polsce. Jej programy z ćwiczeniami cieszą się ogromną popularnością, co ciekawe nie tylko wśród kobiet. Ta instruktorka mocno skupia się na technicznej stronie oraz na odpowiednim przygotowaniu do wysiłku fizycznego. Jak wygląda rozgrzewka autorstwa Ewy Chodakowskiej? Sprawdź koniecznie jej tajniki!


Rozgrzewka z Chodakowską – co daje jej wykonywanie?

Rozgrzewka jest bardzo ważnym elementem każdego treningu zarówno amatora, jak i zawodowca. Nie można jest absolutnie pomijać! Bez odpowiedniego przygotowania nie ma co zaczynać uprawiać jakiegokolwiek sportu. W innym wypadku musimy liczyć się z poważnymi konsekwencjami przede wszystkim zdrowotnymi.

Na rozgrzewkę składają się proste ćwiczenia angażujące do pracy górne i dolne części ciała. To bardzo łatwe pozycje, dlatego też przez niektórych uważane są za wyglądające banalnie, a nawet i śmiesznie, aczkolwiek one naprawdę potrafią mocno rozgrzać ciało. Ich głównym celem jest przede wszystkim:

  • zwiększenie zakresu ruchu
  • zwiększenie elastyczności stawów
  • zmniejszenie odczuwania zakwasów po wysiłku
  • pobudzenie systemów hormonów
  • podniesienie temperatury ciała
  • aktywacja układu nerwowego.

Dzięki takiemu wstępowi możemy, między innymi zapobiec niebezpiecznym kontuzjom i urazom, poza tym przygotować nasz organizm do mocnego wysiłku jaki na nas czeka. Ewa Chodakowska zachęca kobiety do wykonywania tej części ćwiczeń by podnieść efektywność treningu, nasilić przemiany metaboliczne, a także przeciwdziałać sztywności mięśni oraz przedwczesnemu wyczerpaniu organizmu. Poświęcenie na to chwili zaowocuje na różnych polach!

Koniecznie przeczytaj  DELOAD - czym jest i dlaczego się go stosuje?

Rozgrzewka z Ewą Chodakowską – jak wygląda? Przykładowe ćwiczenia

Nie ma jednej wersji rozgrzewki, ponieważ tak naprawdę panuje tu pełna dowolność, dlatego że wszystko zależy od nas oraz od sportu jaki uprawiamy. Wymagania konkretnych dyscyplin są przecież rozmaite i musimy się w pewien sposób do tego dopasować. Na przykład przy treningu siłowym zaleca się pompki oraz przysiady, a przy joggingu będzie to przede wszystkim marszobieg, trucht w miejscu, czy rozgrzewanie stawów. Ważne jest jednak, aby robić to dwuetapowo! Co to oznacza? Zaczynasz rozgrzewkę od pozycji ogólnorozwojowych, a na końcu pojawiają się warianty ćwiczeń, które pobudzają mocno te partie ciała, na których będzie się skupiał nasz trening.

Ewa Chodakowska zaleca za każdym razem wykonać krótką rozgrzewkę, ponieważ w ten sposób można efektywniej robić inne ćwiczenia znajdujące się w jej treningu właściwym. Poza tym to zdecydowanie poprawia naszą wydolność oddechową, jak i krążenie. Nie ma wątpliwości, że taki początek przyniesie wiele korzyści, i to bez względu na to jaki sport będziemy potem uprawiać. Ewa Chodakowska proponuje 5 minutowy ruch. Do ulubionych ćwiczeń na rozgrzewkę tej trenerki należą, takie pozycje jak:

  • marsz, który pojawia się na początku, jak i na końcu rozgrzewki
  • przyciąganie kolana do klatki piersiowej
  • wymachy ramion do tyłu
  • „rysowanie” kolanami koła do przodu oraz do tyłu przy jednoczesnym trzymaniu ramion wyciągniętych na boki
  • kręcenie kół ramionami i kopanie stóp w pośladki
  • przysiady w lekkim rozkroku z ruchem rąk
  • podskoki w miejscu, gdzie ręce kręcą dodatkowo małe kółeczka
  • podskoki w miejscu z wymachami rąk wzdłuż ciała.
Koniecznie przeczytaj  Secret Ewy Chodakowskiej - na czym polega? Efekty i opinie o treningu

Każda wyżej wymieniona czynność trwa około 30 sekund, to razem daje miej więcej 5 minut. Choć można poświęcić na to więcej czasu nawet 10-15 minut, zwłaszcza jeśli czeka nas intensywny i długotrwały ruch. Co ważne podczas rozgrzewki autorstwa tej trenerki należy napinać mięśnie brzucha razem z każdym wydechem – to niebywale ważne! Ewa Chodakowska motywuje do pracy, a jednocześnie zaleca stałą kontrolę techniki oraz utrzymanie skupienia. Wbrew pozorom taki krótki wysiłek już potrafi nas nieźle zmęczyć i dostarczyć poprzez to wiele endorfin.

Dodatkowo – rozgrzewka z Ewą Chodakowską [WIDEO]

W sieci znajdziesz wiele filmików instruktażowych, między innymi z rozgrzewką Ewy Chodakowskiej. Poniżej znajdziesz link:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *