scyzoryk cwiczenie

Scyzoryk

Główne mięśnie działające

  • Prosty brzucha

Jak przygotować się do ćwiczenia?

  • Siądź na podłodze w siadzie prostym, możesz użyć maty lub ręcznika
  • Połóż się na plecy i wyciągnij proste ramiona za głowę

scyzoryk krok 1

Krok 1

scyzoryk krok 2

Krok 2

Jak wykonać ćwiczenie?

  • Weź wdech i jednym zdecydowanym ruchem zegnij tułów spinając mięśnie brzucha tak by jednocześnie wznieść w górę tors i proste nogi sięgając dłońmi do stóp.
  • Po osiągnięciu tego pułapu w miarę możliwości jak najbardziej kontrolowanym ruchem opuścić się z powrotem do leżenia na plecach z ramionami wyciągniętymi za głowę.

scyzoryk krok 3

Krok 3

scyzoryk krok 4

Krok 4

Podpowiedzi

  • Przypilnuj by przed rozpoczęciem ruchu wznoszenia obu części ciała, docisnąć odcinek lędźwiowy do podłogi, wykonanie tego ruchu z oderwanymi lędźwiami od podłogi będzie szkodliwe dla jego zdrowia gdyż napięcia nie są uziemione.
  • Wykonuj każde powtórzenie dokładnie, tak by obie części ciała wzniosły się w górę w tym samym czasie.
  • Unikaj chaotycznych ruchów wytrącających Cię z równowagi jak np. wznos torsu zanim nogi wrócą na podłogę i odwrotnie.
  • Jedynym punktem styku ciała z podłogą w fazie wznosu powinny być tylko pośladki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *