zdrowe warzywa

3 sposoby na wzmocnienie odporności

Wzmocnienie odporności to zagadnienie, którym szczególnie często zajmujemy się dopiero jesienią i zimą, czyli w okresie, który sprzyja infekcjom. Jednak o nasz organizm powinniśmy dbać cały rok. Bardzo ważne jest, by dostarczyć mu odpowiedniej ilości składników odżywczych, witamin i minerałów. Przedstawiamy 3 sposoby na wzmocnienie odporności.

Zdrowa dieta

Odpowiednio skomponowana dieta dostarcza naszemu organizmowi cennych składników odżywczych, witamin i minerałów, które wzmacniają nasz układ odpornościowy. Warto spożywać pokarmy zawierające witaminę C, która powoduje zwiększanie cytokin, biorących udział w odpowiedzi odpornościowej. Zawierają ją wszelkie warzywa zielone, takie jak szpinak czy natka pietruszki, ale również owoce cytrusowe takie jak cytryny, pomarańcze itp. Jej bogatym źródłem jest również papryka.

  Tłuszcz trzewny - wszystko co musisz wiedzieć, żeby się go pozbyć!

Kolejnym ważnym składnikiem, który powinniśmy dostarczyć naszemu organizmowi, jest witamina A, która również chroni układ odpornościowy. Znajdziemy ją na przykład w szpinaku, jarmużu, brokule, czy mango. Kolejnym ważnym pierwiastkiem jest cynk, który znajdziemy w roślinach strączkowych, nabiale, mięsie, rybach oraz produktach pełnoziarnistych. Warto również sięgnąć po czosnek, miód czy papryczkę chili — są to produkty, które pomagają zapobiegać rozwojowi drobnoustrojów. Kwasy omega-3 odpowiadają za wzmocnienie odporności nieswoistej. Dlatego powinniśmy spożywać tłuste ryby morskie przynajmniej 3 razy w tygodniu lub dostarczać ich z suplementami diety. Preparaty takie znajdziemy na: https://mybionic.pl/.

Sen i regeneracja

Sen jest niezwykle ważnym czynnikiem, który pomaga nam wzmacniać nasz organizm. Każdej nocy powinniśmy spać 7-9 godzin, aby w razie zetknięcia się z infekcją nasz układ odpornościowy miał siłę z nią walczyć i nie dopuścić do jej rozwoju. Ważne jest również ograniczenie stresu, który jeżeli jest przewlekły, osłabia nasz układ odpornościowy. Dzieje się to ze względu na działanie hormonów, które są wydzielane, kiedy jesteśmy zdenerwowani. Jeżeli osiągną zbyt wysokie stężenie we krwi, wówczas dochodzi do aktywacji stanu zapalnego, a co za tym idzie, organizm jest słabszy.

  Akcesoria rowerowe, o których dobrze pamiętać przed sezonem

Regularne ćwiczenia

Aktywność fizyczna o umiarkowanej intensywności jest niezwykle ważnym elementem ochrony przed infekcjami. Pomaga budować silny układ odpornościowy i kondycje. Wzmacnia serce, płuca i zapewnia nam świetną sylwetkę. W miesiącach letnich aktywność fizyczna na świeżym powietrzu dostarcza nam niezbędnej witaminy D. W okresie jesienno-zimowym powinniśmy ten składnik suplementować. Zalecana dawka to około 2000 IU dziennie. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.