kobieta je salatke ze swiezych warzyw

Dieta 2000 kcal – dla kogo będzie najlepsza? Przykładowy jadłospis na tydzień


Kuracje odchudzające polegające na trzymaniu się konkretnych wytycznych wartości kalorii są bardzo popularne. Każdego dnia mamy określone ile możemy zjeść, co z jednej strony ułatwia komponowanie menu, a z drugiej, utrudnia, bo suma musi się zgadzać.

Dla kogo będzie najlepsza dieta 2000 kcal? Jak wygląda przykładowy jadłospis na tydzień? Sprawdź!


Dieta 2000 kcal – dla kogo?

Dieta 2000 kalorii jest doskonałą opcją dla osób, które chcą zgubić zbędne kilogramy. Do tego koniecznie trzeba dołączyć aktywność fizyczną, dzięki temu mocniej podkręcimy proces odchudzania.

Dla niektórych porcja dzienna w wielkości 2000 kcal może być niewystarczająca, wobec tego pojawi się poczucie głodu, rozdrażnienie, a nawet bóle głowy, czy brzucha. Konieczne jest zatem wyliczenie zapotrzebowania energetycznego. Poniżej znajdziesz wzór:

masa ciała x 24 x współczynnik aktywności

Gdzie wskaźnik aktywności wynosi:

  • 1-1,1 – dotyczy osób, które prowadzą siedzący tryb życia
  • 1,2-1,3 – dotyczy osób, które ćwiczą 3 razy w tygodniu
  • 1,3-1,4 – dotyczy osób, które dużą ćwiczą, ale nie mają ciężkiej pracy
  • 1,4-1,5 – dotyczy osób aktywnych, które do tego ciężko pracują.

Wartość 2000 kcal jest tak naprawdę umowna, bo każdy ma nieco inne zapotrzebowanie na kalorie. Wszystko zależy od stanu zdrowia, płci, czy też trybu prowadzonego życia. Skąd zatem wzięła się liczba 2000 kalorii? 1500 kcal pozwala nam do podtrzymania funkcji życiowych w trakcie spoczynku, a 2500 kcal to wartość, która utrzymuje naszą wagę. Wobec tego suma pomiędzy jest tym optymalna do zbijania wagi.

Przykładowy jadłospis diety 2000 kalorii

W diecie 2000 kcal mamy rozmaite składniki, dzięki temu możemy przygotować wiele różnorodnych i co ważne smacznych dań. Nie ma więc mowy o monotonni, czy bardzo dużych restrykcjach. Poniżej znajdziesz przykładowe menu diety 2000 kcal na cały tydzień:

Poniedziałek

  • śniadanie – jajka sadzone, do tego papryka, chleb żytni i zioła
  • lunch – wegański burger z ciecierzycy, pełnoziarnista bułka z sałatą i z ogórkiem kiszonym
  • obiad – makaron z łososiem i warzywami
  • podwieczorek – zielony koktajl z jarmużu i jabłka 
  • kolacja – sałatka z warzyw gotowanych z oliwą z oliwek

Wtorek

  • śniadanie – twarożek ze szczypiorkiem, suszonymi pomidorami i chrupkim pieczywem
  • lunch – koktajl z banana i z truskawek na bazie jogurtu naturalnego
  • obiad – duszony udziec indyka w ziołach
  • podwieczorek – tarta ze śliwkami na kruchym spodzie z mąki pełnoziarnistej oraz z dodatkiem chudego twarogu
  • kolacja – gotowana ryba z zielonymi warzywami 

Środa

  • śniadanie – racuszki z mąki orkiszowej podane z musem z owoców
  • lunch – owsiane muffinki z jabłkiem
  • obiad – gołąbki z komosą ryżową i mięsem drobiowym w delikatnym sosie z pesto
  • podwieczorek – budyń z kaszy jaglanej i mleka migdałowego
  • kolacja – kanapki z pastą z kurczaka, pora, marchewki, papryki

Czwartek

  • śniadanie – granola z miodem, malinami oraz rodzynkami w wersji pieczonej
  • lunch – omlet owsiany z chudym twarożkiem
  • obiad – bakłażan faszerowany wołowiną, cebulą oraz mozzarellą w wersji light
  • podwieczorek – jogurt grecki z ciasteczkami z kakao i płatków owsianych
  • kolacja – pieczony dorsz z sosem musztardowym

Piątek

  • śniadanie – kanapki z chudą wędliną, sałatą i ogórkiem
  • lunch – kasza manna z musem z malin
  • obiad – kotlety warzywne z ryżem
  • podwieczorek – jogurt grecki z bakaliami oraz z masłem orzechowym
  • kolacja – pulpeciki rybne w sosie pomidorowym

Sobota

  • śniadanie – nocna owsianka, czyli płatki owsiane, jogurt naturalny i bakalie pozostawione na noc w lodówce
  • lunch – sałatka z kurczaka, ogórka, rzodkiewki, dymki oraz miksu sałat
  • obiad – spaghetti z pełnoziarnistego makaronu z sosem pomidorowym i mięsem z indyka
  • podwieczorek – jabłka faszerowane chudym serkiem z cynamonem
  • kolacja – pasta jajeczna z warzywami

Niedziela

  • śniadanie – jajecznica z chudą wędliną, pomidorem i cebulą
  • lunch – koktajl z owoców i mleka migdałowego
  • obiad – pieczona ryba z cytryną oraz ziołami
  • podwieczorek – ananas z miodem i orzechami
  • kolacja – kasza jaglana z warzywami, na przykład ze szpinakiem i pomidorem.

Niestety, ale przy codziennym tworzeniu menu musisz liczyć kalorie, choć mogą pojawić się drobne odstępstwa od 2000 kcal. Pomogą w tym gotowe tabelki, czy aplikacje. Dzięki temu będzie Ci dużo łatwiej kontrolować ilość, jaką zjadasz w ciągu dnia.

Jakie efekty przynosi dieta 2000 kcal?

Dieta 2000 kcal jest jedną z najbezpieczniejszych kuracji odchudzających, dlatego że nie ma tu aż tak dużych restrykcji i chudniemy stopniowo. W bardzo kontrolowany sposób możemy pozbyć się tkanki tłuszczowej w przeciągu tygodnia 1-2 kg. Na samym początku zauważymy dość szybkie tempo spadku wagi, które z czasem zwolni. Sport może jeszcze bardziej podkręcić metabolizm!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *