masło orzechowe w słoiku

Czy masło orzechowe jest zdrowe?

Artykuł zaktualizowany


Masło orzechowe ma wielu zwolenników. Czy to zdrowy produkt? Co zawiera? Zobacz!


elite banner

Jak samodzielnie zrobić domowe masło orzechowe?

Masło orzechowe składa się z orzeszków, głównie ziemnych. Ewentualnie w słoiku pojawia się niewielka ilość soli bądź cukru, ale to zależy od producenta. Ten krem może mieć zupełnie gładką konsystencje bądź posiadać malutkie kawałeczki orzechów. 

Do przygotowania domowego masła orzechowego możesz użyć dowolny rodzaj tych bakalii. Laskowe, włoskie, pistacje, nerkowce… Wykorzystaj jakie lubisz! Nawet migdały świetnie się do tego nadają.

Najprościej wrzucić szklankę niesolonych prażonych fistaszków lub inne bakalie do blendera i zmielić na gładką masę. Trzeba to robić tak długo aż oddzieli się tłuszcz, a także powstanie gęsta papka. Im większą moc ma sprzęt tym szybciej uzyskamy pożądaną konsystencję. W sytuacji, gdy urządzenie jest gorące zrób krótką przerwę, a dopiero później kontynuuj miksowanie.

Wolisz masło orzechowe z chrupiącymi kawałkami? Takie też możesz przygotować samodzielnie! Jak? Tylko 2/3 składników zmiel na gęstą papkę. Resztę jedynie delikatnie rozdrobnij. Później wystarczy połączyć dwie postacie i dobrze wymieszać.

  Ile kalorii ma sałatka grecka? Właściwości odżywcze i przepis

Domowe masło orzechowe przechowuj w słoiku w ciemnym miejscu. Spokojnie może tam stać nawet miesiąc. Jeśli tłuszcz oddzieli się od gęstej masy wystarczy wymieszać ponownie całość.

Samodzielnie przygotowane masło orzechowe będzie takie, jak lubimy po dodaniu jednej łyżeczki dodatkowego składnika, na przykład cynamonu, syropu klonowego, czy laski wanilii. Dowolnie modyfikuj bazowy przepis według własnych upodobań.


Wartości odżywcze masła orzechowego

Nie da się ukryć, że sportowcy chętnie sięgają po masło orzechowe. Dlaczego? Jest ono bogate w pełnowartościowe białko. Mało tego zawiera tryptofany – aminokwasy, które poprawiają koncentrację oraz pracę mózgu. Dodają energii i wspierają organizm podczas aktywności fizycznej. 

Co jeszcze skrywa kremowa masa stworzona z orzeszków? Sporą ilość błonnika, a on powoduje uczucie sytości, a zatem to doskonałe rozwiązanie dla osób na diecie. Choć trzeba pamiętać, że jedna łyżka masła orzechowego jest dość kaloryczna – około 140 kalorii.

Masło orzechowe pełne jest zdrowych przeciwutleniaczy. Regularne spożywanie tego produktu może  zapobiegać udarom oraz chorobom serca. Ponadto uchroni nas przed cukrzycą, a to dlatego że reguluje poziom cukru we krwi. Podobnie działa na cholesterol.

  Dieta 3000 kcal na masę mięśniową oraz redukcję

To także odpowiedni składnik w diecie wegan i wegetarian. Dostarcza witaminę E, korzystnie działa na wzrok oraz potencję. Masło orzechowe wyróżnia wysoka zawartość kwasów tłuszczowych. 

  • Kwas alfa-linolenowy opóźnia proces starzenia skóry, ponadto działa przeciwzapalnie. 
  • Kwas linolowy CLA jest antymiażdżycowy i antynowotworowy. Zmniejsza cholesterol, ma jeszcze właściwości antyoksydacyjne. 
  • Kawas oleinowy pomaga walczyć z kamieniami nerkowymi, z wysokim cholesterolem, a także zapobiega miażdżycy.

Masło orzechowe jest dobre dla osób, które chcą zrzucić zbędne kilogramy. Ponieważ znacznie przyspiesza spalanie kalorii, poprzez to pomaga również zmniejszyć tkankę tłuszczową.

Ta spożywcza substancja ma mnóstwo odżywczych wartości. Masło orzechowe jedzone w niewielkiej ilości jest zdrowym dodatkiem w diecie. Najlepiej wybrać klasyczną wersję bez słodzików oraz soli, czyli taką składającą się tylko i wyłącznie z przetartych bakalii. Im więcej orzeszków w składzie tym lepiej! 100% smakołyk to samo zdrowie.


Z czym jeść masło orzechowe?

Masło orzechowe ma charakterystyczny smak, dlatego nie wszyscy je lubią. Ten dodatek wyśmienicie pasuje do różnego rodzaju omletów oraz placków, nie tylko na słodko. Można podawać solo lub w towarzystwie owoców, czy też nabiału. Eksplozja smaku gwarantowana!

To smarowidło jest idealne do przekąsek typu grzanki, krakersy, paluszki itd. Dobrze komponuje się również ze świeżymi owocami, zwłaszcza z bananami. 

  Dieta kopenhaska - zasady diety i jadłospis na 13 dni

Masło orzechowe dodaj do ciasta, albo do kremów. Zachwyci nie tylko w duecie z bitą śmietaną, ale też z serkiem mascarpone, czy z dodatkiem kakao.


 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *