kobiety na rowerkach stacjonarnych na silowni

Dlaczego trening na rowerze stacjonarnym jest idealny dla początkujących?


Jazda na rowerze, to oprócz biegania, najprostsza forma rekreacji. Nic więc dziwnego, że już na wiosnę ścieżki rowerowe aż roją się od pasjonatów dwukołowców, a sklepy rowerowe przeżywają oblężenie. Co jednak zrobić, gdy pogoda nie dopisuje albo nie możemy sobie pozwolić na wyjście z domu? Jak być aktywnym w czterech ścianach, a jednocześnie nie rezygnować z ulubionej jazdy na rowerze? Z odsieczą przychodzą producenci rowerów stacjonarnych.


Możesz ćwiczy na nich w fitness klubach, na siłowni lub po prostu w domu – nie potrzebujesz specjalistycznej wiedzy czy doświadczenia. Rynek sprzętu sportowego jest aktualnie tak bogaty, że każdy znajdzie coś dla siebie. Szeroki zakres cenowy, różna wielkość i mnogość parametrów sprawiają, że rower stacjonarny znajdzie swoich zwolenników w każdym domu.

Dlaczego rower stacjonarny?

Wśród sprzętów cardio odpowiednich dla osób początkujących są bieżnie, orbitreki, steppery, rowery stacjonarne i wiele innych. Dlaczego warto wybrać rower stacjonarny? Rower stacjonarny jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze zdrowym stylem życia. Jest prosty w obsłudze, uniwersalny i bezpieczny.

  • Nie musisz martwić się o kondycję

Rower stacjonarny posiada możliwość regulacji obciążenia, dzięki czemu, żeby zacząć nie potrzebujesz super kondycji czy ponadprzeciętnej siły mięśni. Po prostu wsiadasz i zaczynasz pedałować, a efekty przyjdą same!

  • Nie musisz czytać skomplikowanych instrukcji

Jazda na rowerze treningowym nie wymaga specjalistycznej wiedzy. Oczywiście ćwicząc w klubach, gdzie zazwyczaj znajdują się bardziej skomplikowane w obsłudze rowery spinningowe lub elektromagnetyczne, można poprosić o pomoc wykwalifikowanego instruktora. Urządzenia używane do treningu domowego są to najczęściej rowery stacjonarne mechaniczne lub magnetyczne, znacznie mniej skomplikowane w obsłudze.

  • Postaw na prostotę i efektywność

Trening przy użyciu roweru stacjonarnego jest zdecydowanie efektywny! Już 30 minut spokojnej jazdy pozwala spalić 220 kalorii. Mało? Z czasem można zwiększyć tempo i czas wykonywanego treningu, a spalonych kalorii będzie znacznie więcej.

  • Szanuj stawy

Warto wiedzieć, że jazda na rowerze jest bezpieczna dla stawów. Jest to szczególnie ważne dla osób początkujących, które zmagają się z nadwagą.

Wybierając trening na siłowni najczęściej można zetknąć się z dwoma typami rowerów stacjonarnych. Są to rower stacjonarny elektromagnetyczny i spinningowy. Ten pierwszy zazwyczaj można znaleźć w strefie cardio. Jest idealny dla osób początkujących. Wystarczy wcisnąć przycisk START i od razu można zacząć pedałowanie. Istnieje oczywiście możliwość ustawienia trybu ćwiczeń, gotowego treningu czy zmiany oporu. Wprawa w obsłudze przyjdzie szybko w miarę zdobywania doświadczenia treningowego. Rower spinningowy to zdecydowanie bardziej profesjonalny sprzęt. Jazda na nim jest imitacją jazdy na rowerze i lepiej sprawdzi się w treningu osób zaawansowanych, o większej wytrzymałości i sile mięśni.

Rower stacjonarny będzie również odpowiednim wyborem, jeśli masz zamiar ćwiczyć w domu. Warto jednak, by zakup był przemyślany. Na początek można skorzystać z wypożyczalni sprzętu sportowego, by sprawdzić czy nowy zakup nie będzie jedynie zbierał kurzu. Jaki rower wybrać? Mniej profesjonalnym, co nie znaczy, że gorszym, sprzętem będzie tańszy i zdecydowanie najprostszy w konstrukcji rower mechaniczny.   Jeśli zależy Ci na „czymś więcej”, warto zainwestować w rower magnetyczny. Będzie on nieco droższy, ale cichszy i bardziej profesjonalny.

Rower stacjonarny – jak zacząć!

Pierwsza zasada jakiej należy się trzymać zaczynając przygodę z treningiem na rowerze stacjonarnym jest systematyczność. Żaden trening cardio nie będzie skuteczny, jeśli ćwiczenia na nim nie będą wykonywane regularnie. Na początek warto więc ułożyć plan: ile razy, jak długo i z jakim obciążeniem zamierzasz ćwiczyć. Pozwoli to nie tylko na uzyskanie lepszych rezultatów i uniknięcie ewentualnych wymówek, ale również na śledzenie postępu treningowego po czasie.

Trening na rowerze stacjonarnym – korzyści, które przyjdą same!

Żeby trening był efektywny trzeba nie tylko ciężko pracować, ale też być przekonanym o jego skuteczności i wierzyć w możliwość sukcesu. Jakie są zatem zalety treningu na rowerze stacjonarnym? Jakich profitów może oczekiwać nawet osoba początkująca?

  • Szybka utrata wagi
  • Utrata tkanki tłuszczowej
  • Poprawa kondycji
  • Ujędrnienie ciała
  • Polepszenie samopoczucia i redukcja stresu

Jesteś osobą początkującą? Nie zastanawiaj się, zacznij trenować na rowerze stacjonarnym, a efekty przyjdą same!

Artykuł zaktualizowany

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *