kobieta odpoczywa na silowni

Ile razy w tygodniu ćwiczyć żeby schudnąć?

Artykuł zaktualizowany


Aktywność fizyczna pomaga nam zadbać o dobrą formę, jak również pozbyć się zbędnych kilogramów. Dla wielu jest podstawą kuracji odchudzającej. Ile razy w tygodniu trzeba ćwiczyć, żeby schudnąć? Sprawdź!


Ile treningów w tygodniu aby zrzucić wagę?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie – ile razy w tygodniu ćwiczyć, żeby schudnąć? U każdego ten proces będzie wyglądać inaczej, i to z rozmaitych powodów.  Tkanki tłuszczowej możemy pozbyć się nawet przez stosowanie deficytu kalorycznego, musi to być minimum 15%. Odpowiedni poziom to gwarancja sukcesu oraz zapewnienia dla naszego organizmu wszystkich niezbędnych witamin, czy mikroelementów. Nie zapomnij, że gdy będziesz trenować to wartość kaloryczna będzie nieco inna niż przy biernym trybie życia. Za mała ilość pożywienia nie wystarczy. Odczujesz osłabienie, brak motywacji, a nawet frustrację. Nie ograniczaj posiłków oraz nie wprowadzaj restrykcyjnych działań, bo to przyniesie jedynie krótkotrwały spadek wagi, a wkrótce pojawi się, tak zwany efekt jo-jo. Właśnie dlatego zdecyduj się na ruch, bo on przyspieszy działanie diety oraz pozwoli nam wymodelować sylwetkę, czy też rozbudować mięśnie.

  Co zjeść przed bieganiem? Najlepsze posiłki przed joggingiem

Aby schudnąć powinniśmy trenować minimum 3 razy w tygodniu. 30 minut ćwiczeń w zupełności wystarczy, choć oczywiście można dłużej. Pamiętaj jednak o umiarze i nie przesadzaj z aktywnością, ponieważ niekiedy zamiast sobie pomóc możesz zaszkodzić. Dobrze byłoby, aby podczas treningu tętno wynosiło powyżej 120 uderzeń na minutę. Odpowiedni sprzęt pomoże Ci to kontrolować.

Trening podczas odchudzania – dlaczego jest ważny?

Zbilansowana dieta to główny czynnik odpowiedzialny za zbijanie nadprogramowych kilogramów, natomiast ćwiczenia wzmocnią efekt. Oczywiście, że bez nich również uda nam się utracić masę, ale nie będziemy mieć innych korzyści płynących z regularnego ruchu.  Co daje nam aktywność fizyczna? Sprawia, że:

  • metabolizm przyspiesza
  • modelujemy sylwetkę
  • regulujemy pracę układu hormonalnego
  • rośnie nasza samoocena
  • zyskujemy przypływ pozytywnej energii.

Do wyboru masz kilka typów treningu, a więc tysiące ćwiczeń:

  • cardio – polega na tym, że bez przerwy wykonujesz daną czynność, na przykład pływanie, czy jazdę na rowerku stacjonarnym. 30-60 minut pozwoli rozgrzać ciało i podkręcić proces odchudzania. Co istotne można wykonywać cardio codziennie!
  • Interwały – trwają mniej czasu niż cardio (nigdy nie przekraczaj 60-90 minut!), za to mocno wpływają na metabolizm. Kluczem tej aktywności jest zmienność tempa ćwiczeń. Bazą będzie rozgrzewka, potem szybki bieg, trucht, lekki trucht i na samym końcu rozciąganie. Opcji jest wiele, dlatego to w jaki sposób wygląda Twój trening zależy tylko i wyłącznie od Ciebie. Co 2 lub 3 dni ćwicz interwały, ale nie częściej!
  • Trening siłowy – polecany jest dla osób, które chcą wyrzeźbić swoje ciało, do tego wzmocnić swój organizm. Obciążenie zwiększa poziom trudności, przede wszystkim jednak wpływa na rozbudowę mięśni. Sztangi, hantle, gumy i innego rodzaju sprzęt to obowiązkowy element ćwiczeń, dlatego warto skorzystać z profesjonalnej doskonale wyposażonej siłowni.
  Jak zacząć biegać? Zasady biegania dla początkujących

Cardio świetnie łączy się z interwałami, ale to opcja dla ludzi w zaawansowanej fazie o dobrej kondycji. Siłowe treningi koniecznie wymagają rozgrzewki, aby zapobiec kontuzjom oraz urazom. Dopasuj plan treningu do swojego życia, ale przede wszystkim do warunków ciała. Nie ma co przesadzać z ilością, dlatego że organizm musi mieć szanse na regeneracje. Przerwy są więc niezbędne! Można za to po kilku dniach w trakcie sesji zwiększyć ilość powtórzeń w serii, czy dołożyć kolejne ćwiczenie.

Niekoniecznie musisz od razu systematycznie uczęszczać na siłownie bądź na zajęcia grupowe, ponieważ innego typu aktywności także pozytywnie wpłynął na proces odchudzania. Długie spacery, bieganie, chodzenie po schodach, czy też jazda na rowerze – taki ruch uda się bez problemu wpleść w nasze codzienne życie. Nawet kilka minut każdego dnia pozytywnie wpłynie na organizm!

  Bieżnia do biegania - czy warto ją mieć i jaką wybrać do domu?

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.