kurs trenera personalnego

Marketing dla trenera personalnego – dlaczego jest ważny?


Trener personalny to zawód z ogromną przyszłością – co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Żeby jednak początkujący trener trafił ze swoją ofertą do szerszego grona potencjalnych klientów, musi się odpowiednio promować. Marketing dla trenera personalnego to dość zawiła kwestia.


Budowa marki osobistej trenera personalnego

Początki w zawodzenie trenera personalnego mogą być trudne, bo przecież świeżo upieczony trener startuje z zerową bazą klientów – musi ją dopiero zbudować, ale jak przekonać do siebie ludzi? Trener personalny jest osobą, której klient musi ufać i to na tyle, by porzucić samodzielnie planowane treningi na siłowni na rzecz współpracy ze specjalistą, którego wskazówki pozwolą osiągnąć lepsze efekty. Budowanie tego zaufania i prezentowanie swoich możliwości, wiedzy oraz doświadczenia wymaga nie tylko czasu, ale też dobrej strategii i konsekwentnej realizacji planu.

Zbudowanie marki osobistej jest tym trudniejsze, im trener ma większą konkurencję. Zarówno w Polsce, jak i za granicą mamy wielu trenerów-celebrytów, z którymi ćwiczą tysiące, jeśli nie miliony ludzi. W każdym większym mieście jest przynajmniej jedna siłownia lub studio fitness zatrudniające trenera personalnego, a w największych miastach jest takich trenerów nawet kilkudziesięciu. Co więc trzeba zrobić, by odróżnić się w tłumie ludzi, z których każdy chce się kreować na najlepszego?

Kurs trenera personalnego w Rzeszowie

https://www.akademiapolska.pl/kurs-trenera-personalnego-rzeszow


Sposoby budowania marki osobistej trenera personalnego

W budowaniu marki osobistej wykorzystuje się tzw. personal branding, czyli szereg działań mających wykreować daną osobę na eksperta w konkretnej branży. Zadaniem personal brandingu jest budowanie dobrej reputacji klienta (w tym przypadku trenera), a tym samym zwiększenie jego wartości na rynku. Marketing dla trenera osobistego w kontekście personal brandingu może być realizowany na wiele sposobów. Z reguły trenerzy:

  • dzielą się swoją wiedzą dotyczącą funkcjonowania ludzkiego ciała;
  • udostępniają bezpłatne plany treningowe;
  • udostępniają filmy, na których sami ćwiczą, pokazując poprawne wykonywanie wybranych ćwiczeń;
  • angażują swoich obserwatorów/fanów w dyskusję dotyczącą treningów i szeroko rozumianego zdrowego stylu życia;
  • udzielają się w mediach, prasie i social mediach;
  • piszą i wydają książki i/lub e-booki, a także kręcą vlogi i podcasty;
  • angażują się w różnego rodzaju akcje społeczne skierowane do osób aktywnych lub zainteresowanych aktywnością fizyczną;
  • nieustannie się szkolą;
  • organizują warsztaty, biorą udział w prelekcjach i odwiedzają konferencje branżowe.
  Rolowanie powięzi - czy to dobry sposób na przyspieszenie regeneracji?

Żeby zaistnieć w branży, trener personalny musi się po prostu pokazać. Trener musi być tam, gdzie są jego klienci. Klient nigdy nie trafi do trenera, o którym nic nie wiadomo i który nie może się pochwalić żadnymi osiągnięciami. Spora grupa ludzi podejmuje decyzje na podstawie różnych psychologicznych przesłanek – między innymi społecznego dowodu słuszności (opisanego szerzej przez Roberta Cialdiniego). Społeczny dowód słuszności zakłada, że wybór podjęty przez dużą grupę ludzi nie może być zły. Jeśli więc trener personalny pokazuje, jak trenuje i uczy innych, automatycznie zyskuje zaufanie (lub przynajmniej zainteresowanie) ze strony potencjalnych klientów.

W branży medialnej działa zasada „nie ważne, jak o Tobie mówią, ważne, żeby mówili”. W przypadku trenera personalnego „narobienie” medialnego szumu przynosi popularność, ale ważne, by to zaistnienie w mediach i branży miało pozytywny wydźwięk. Trener personalny nie jest celebrytą, który zarabia na samej obecności podczas eventów czy na kontrowersyjnych reklamach – trener personalny to osoba, która musi wzbudzać zaufanie i być żywą reklamą samego siebie.


Jakie kanały reklamy wykorzystać?

Obecnie marketing w dużej mierze opiera się na działaniach internetowych, ale zastosowanie wyłącznie takiego modelu miałoby sens tylko wtedy, kiedy trener udzielałby porad online – bez pracy z klientami na miejscu. Jako że w większości przypadków klienci chcą się spotkać z trenerem na żywo, bo taka jest esencja współpracy z nim, trener musi wykorzystać też inne sposoby. Poniżej prezentujemy zestaw najciekawszych metod.

  • Identyfikacja wizualna – trener personalny powinien mieć własne logo (z księgą znaku) oraz materiały reklamowe zaprojektowane i wykonane z zastosowaniem tej identyfikacji.
  • Strona internetowa – profesjonalna strona internetowa to często pierwszy punkt styku klienta z trenerem. Na stronie www powinna się znaleźć pełna oferta, najlepiej z cennikiem, opinie innych klientów (społeczny dowód słuszności), atrakcyjne zdjęcia, różne formy kontaktu, a wszystko to w otoczce przygotowanej wcześniej identyfikacji. Warto stworzyć też wizytówkę Google+ firmy i oczywiście fanpage na Facebooku oraz konto na Instagramie. Systematyczne publikacje w social media powinny być od czasu do czasu „wspomagane” płatnymi reklamami.
  • Oznakowanie studia/siłowni – jeśli trener personalny ma własną siłownię lub studio fitness, powinien je odpowiednio oznakować, między innymi atrakcyjnym i dobrze widocznym szyldem.
  Jaki rower elektryczny wybrać?

 

Dodaj komentarz