martwy ciąg z hantlami 3

Martwy ciąg z hantlami

Mięśnie działające w trakcie ćwiczenia

  • Pośladkowy wielki,
  • Dwugłowy uda,
  • Prostownik grzbietu.

Jak przygotować się do ćwiczenia?

  • Przygotuj hantle o odpowiednim dla Ciebie ciężarze.
  • Ustaw hantle pionowo na podłodze tak by móc stanąć między nimi.
  • Stań pomiędzy hantlami tak by rozstaw stóp był taki sam jak szerokość bioder.

martwy ciag z hantlami krok 1

Krok 1

Jak wykonać ćwiczenie?

  • Zejdź nisko na nogi jednocześnie lekko się pochylając by złapać pozycję identyczną jak w martwym ciągu ze sztangą z tym że obie ręce z hantlami muszą znajdować się z boku tułowia.
  • Złap hantle, ściągnij łopatki, zepnij brzuch i przechyl hantle w tył.
  • Weź wdech i podnieś hantle z ziemi wypychając się z nóg i zacznij dopychać biodra w przód w momencie gdy hantle znajdą się na wysokości kolan, prostując w ten sposób tułów. Masz pierwsze powtórzenie.
  • Weź wdech i powoli opuść hantle w dół pochylając się poprzez wycofanie bioder i zejście nisko na nogi
  • Wydychając powietrze wstań z hantlami tak jak w pierwszym powtórzeniu
Koniecznie przeczytaj  Landmine press

martwy ciag z hantlami krok 2

Krok 2

martwy ciag z hantlami krok 3

Krok 3

martwy ciag z hantlami krok 4

Krok 4

martwy ciag z hantlami krok 5

Krok 5

Podpowiedzi

  • Pamiętaj, że głowa w tym ćwiczeniu powinna być przedłużeniem kręgosłupa,
  • Skup się na tym by w trakcie pochylania się trzymać mocno spięte łopatki,
  • Bierz wdech w trakcie opuszczania ciężaru a wydech w trakcie wstawania,
  • Unikaj wykonywania przeprostu tułowia w odc lędźwiowym w momencie prostowania się.

Artykuł zaktualizowany

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *