martwy ciag na prostych nogach krok 1

Martwy ciąg na prostych nogach

Mięśnie działające w trakcie ćwiczenia

  • Pośladkowy wielki,
  • Dwugłowy uda,
  • Półbłoniasty,
  • Półścięgnisty,
  • Prostownik grzbietu.

Jak przygotować się do ćwiczenia?

  • Przygotuj sztangę dobierając odpowiednie dla Ciebie obciążenie
  • Stań blisko gryfu sztangi i ustaw stopy na szerokość bioder,
  • Zejdź nisko na nogi lekko pochylając się nad sztangą, zepnij łopatki w tył i podnieś ją ruchem klasycznego martwego ciągu wypychając się z nóg i prostując tułów poprzez wypchnięcie bioder po tym jak sztanga minie kolana.

 martwy ciag na prostych nogach krok 1

Krok 1

martwy ciag na prostych nogach krok 2

Krok 2

Jak wykonać ćwiczenie?

  • Mocno zepnij mięśnie czworogłowe ud by utrzymać proste nogi od początku ćwiczenia
  • Upewnij się, że łopatki są ściągnięte do kręgosłupa
  • Weź wdech i utrzymując głowę neutralnie powoli rozpocznij ruch opuszczania sztangi w dół prostym tułowiem
  • Prowadź sztangę blisko nóg do momentu osiągnięcia maksymalnego dla Ciebie rozciągnięcia mięśni tylnej taśmy
  • Wydychając powietrze rozpocznij podnoszenie się wypychając biodra do sztangi z powrotem do pozycji stojącej
Koniecznie przeczytaj  Klasyczny martwy ciąg

martwy ciag na prostych nogach krok 3

Krok 3

martwy ciag na prostych nogach krok 4

Krok 4

Podpowiedzi

  • Trzymaj łopatki spięte przez całe ćwiczenie szczególnie w najniższym punkcie opuszczenia sztangi,
  • Trzymaj głowę jako przedłużenie kręgosłupa i unikaj zadzierania jej w górę podczas opuszczania sztangi w dół,
  • Skup się na tym by dopiąć mocniej pośladki  zanim zaczniesz podnosić sztangę z powrotem  i w tym napięciu kontynuuować ruch.

Artykuł zaktualizowany

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *