mezczyzna biega na polu

Co daje codzienne bieganie? Efekty biegania każdego dnia


Jogging jest popularną formą spędzania wolnego czasu oraz treningu. Ruch na świeżym powietrzu pozwala nam rozładować stres, zadbać o kondycję, a jednocześnie odpocząć psychicznie od zmartwień. Co daje codzienne bieganie? Koniecznie sprawdź jakie przynosi efekty!


Czy można biegać codziennie?

Wielu zadaje sobie pytanie – czy można biegać codziennie? I tak i nie, ponieważ uprawianie tej aktywności każdego dnia ma fanów, jak i przeciwników. Nie każdy przecież jest w stanie zorganizować czas na tego rodzaju aktywność, co więcej to nie jest opcja dla wszystkich. Nawet zagorzali zwolennicy joggingu robią sobie krótkie przerwy wynoszące 24-48 godzin, by pozwolić ciału się zregenerować. Wszystko jednak zależy w dużym stopniu od naszego planu treningowego oraz od możliwości fizycznych. Silna wola, a także determinacja też są ważne, bo codzienne bieganie bywa męczące i fizycznie, i psychicznie. Wymaga samozaparcia!

Czy warto biegać codziennie?

Bieganie każdego dnia to dobry patent, gdy zależy nam na redukcji wagi, a więc na wysmukleniu ciała. W przeciągu kilku tygodni uda się pozbyć kilkunastu kilogramów oraz spalić mnóstwo kalorii. Tu efekty osiągniesz już po miesiącu regularnych treningów. Przy odchudzaniu kluczowe jest zmienne tempo oraz poświecenie ponad 20 minut na ruch, bo dopiero to sprawia, że tkanka tłuszczowa znika. Za to przy intensywniejszym wysiłku możemy liczyć na efekt odwrotny, bo nabierzemy tkanki mięśniowej.

Koniecznie przeczytaj  Jakie efekty daje bieganie?

Efekty codziennego biegania

Bieganie codziennie ma naprawdę wiele plusów, mowa tutaj między innymi o:

  • usprawnieniu pracy mózgu
  • wzmocnieniu układu kostnego
  • obniżeniu ciśnienia krwi
  • polepszeniu jakości snu
  • wzmocnieniu pracy serca
  • zwiększeniu wydolności płuc
  • obniżeniu poziomu złego cholesterolu.

Przy dłuższym trenowaniu, ale przy mocnym tempie zauważysz także przyrost masy mięśniowej i tak zwanej siły biegowej, do tego odczujesz poprawę kondycji. Co ważne zyskasz więcej energii, a także lepsze samopoczucie.

Przeciwwskazania do codziennego biegania – kto nie powinien biegać każdego dnia?

Mimo tak licznych zalet codzienne bieganie nie jest dla każdego dobrym wyborem. Zdecydowanie odradzamy to rozwiązanie dla początkujących, bo ciało trzeba stopniowo przyzwyczajać do wzmożonego wysiłku. Tu dopuszcza się maksymalnie 4 dni na tydzień! Aby móc pozwolić sobie na codzienny jogging musisz się dobrze do tego przygotować.

Kiedy dojdzie do przetrenowania możemy spodziewać się przede wszystkim mniej lub bardziej poważnych kontuzji takich części ciała, jak:

  • kostki
  • kolana

do tego często są jeszcze:

  • problemy z pasem biodrowym-piszczelowym
  • naderwanie mięśnia dwugłowego.

Pojawia się również niebezpieczna anemia, która objawia się osłabieniem, dusznością, bladością skóry, zawrotami oraz bólami głowy. Wobec tego tak ważne jest dopasowanie intensywności oraz częstotliwości treningów zarówno do samej kondycji, jak i do naszego aktualnego samopoczucia. Przy jakichkolwiek dolegliwościach bólowych trzeba od razu przerwać bieg!

Koniecznie przeczytaj  Rozciąganie po bieganiu - jakie ćwiczenia będą najlepsze? 5 najlepszych ćwiczeń

Jak przygotować się do codziennego biegania?

Codzienny jogging wymaga odpowiedniego przygotowania. Rozpoczynając przygodę z tym sportem powinniśmy przeplatać dzień treningowy z wolnym. Potem należy stopniowo zmniejszać czas na regenerację, a także wydłużać trasę do codziennego pokonania. Zawsze musi się na początku pojawić rozgrzewka, to element wręcz niezbędny przy każdej aktywności fizycznej. Dzięki niej ciało jest gotowe na wysiłek, a zakwasy po będą mniej kłopotliwe, mało tego ryzyko kontuzji spadnie. Wiele osób 15 minut przed, jak i po treningu leży z nogami w górze, w ten sposób można nieco oszukać organizm i poprzez to będzie mniej dokuczał po treningu.

Podczas biegu, gdy brak nam siły lub motywacji do dalszej pracy nie można przerywać joggingu od razu! Zamiast całkowitej rezygnacji lepiej na koniec zrobić 10 minutowy marsz. Dlaczego? To pozwoli nam uspokoić oddech oraz tętno, jednocześnie rozluźniając mięśnie nóg.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *