para biega

Co nam daje bieganie?


Bieganie generuje multum korzyści, a pierwsze efekty można dostrzec już po kilku dniach regularnej aktywności. Jakie konkretnie zalety ze sobą niesie? Podpowiadamy.


Korzyści zdrowotne

Na pierwszym miejscu nie sposób nie powiedzieć o korzyściach związanych z lepszym zdrowiem. Udowodniono, że bieganie zapobiega różnym chorobom serca, w tym zawałom. Co ciekawe może także leczyć. Naukowcy są w tej kwestii jednomyślni. Objawy depresji, lęków i nerwic zanikają. Człowiek może odetchnąć pełną piersią i skutecznie walczyć z szerokim spektrum chorób cywilizacyjnych.

Walka z otyłością może być zdecydowanie łatwiejsza jeśli polubimy systematyczne bieganie. Oczywiście w takim przypadku nie można zapomnieć o właściwej diecie, ale już niewielka codzienna przebieżka może w znaczący sposób wpłynąć na efektywne spalanie nadmiaru kalorii.

  Co to jest skolioza i jakie są jej rodzaje?

Organizm biegacza jest na tyle zahartowany, że jest odporny na niekorzystne warunki zewnętrzne. Co za tym idzie, tacy ludzie rzadziej chorują i rzadko zapadają na poważne dolegliwości.

Sporo mówi się o tak zwanej euforii biegacza. Nie bez powodu, bo to właśnie w trakcie takiego wysiłku dochodzi do szybkiej produkcji endorfin, czyli hormonów szczęścia. Nic więc dziwnego, że osoby po zakończeniu biegu uśmiechają się instynktownie.

Możliwość poznania nowych ludzi

Biegacze to grupa osób, która jest bardzo ze sobą zżyta. Umawiają się na wspólne bieganie, planują wycieczki, organizują kluby oraz uczestniczą wspólnie w wydarzeniach charytatywnych. Przynależność do takiej grupy daje możliwość poznania nowych ludzi, nawiązywania interesujących kontaktów oraz szansę na poprawę własnych umiejętności.

  Ciasto czekoladowe. Poznaj pomysły na pyszne wypieki!

Warto zauważyć, że wielu znanych biegaczy zaczynało całkiem amatorsko. Poznając doświadczonych sportowców pięli się na szczyt własnych możliwości i odkrywali nieprzebrane możliwości ukryte we własnym ciele.

Jak zwiększyć chęć do biegania?

Największym wyzwaniem jest po prostu zacząć. Początki bywają najtrudniejsze, więc na pewno potrzebna jest odpowiednio silna motywacja. Jest na to jednak pewna prosta rada. Warto połączyć bieganie z czymś co uznajemy za przyjemne. Można więc mieć przy sobie smartfon, słuchawki bezprzewodowe, aby móc rozkoszować się ulubionym typem muzyki lub wsłuchać się w słuchowisko radiowe albo sięgnąć po audiobooka.

Ciekawym sposobem motywacji może być także chęć konkurowania z innymi. Najlepiej z osobami na takim samym poziomie umiejętności. Dysponując prostym zegarkiem z funkcją krokomierza można dzielić się swoimi wynikami i tym samym motywować się do jeszcze większego wysiłku.

  Od kiedy warto rozpocząć naukę pływania?

Artykuł powstał we współpracy z serwisem https://www.morele.net/.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.