kromki pieczywa tostowego

Ile kalorii ma kromka chleba?


Chleb to doskonały dodatek do wielu potraw, jak i baza przepysznych kanapek. Ten typ pieczywa to główny element naszej codziennej diety. Kromka zwykłego białego chleba ma 64 kalorie. Ile mają inne rodzaje tego codziennie spożywanego produktu?


Kalorie w kromce chleba

Mimo, iż chętnie zjadamy pieczywo, zwłaszcza pachnący chleb to wiele osób odstawia ten produkt ze względu na dietę. Czy to, aby na pewno dobry pomysł? Na rynku znajdziemy pieczywo z wielu rodzajów mąki, poprzez to każdy z nich ma odmienną wartość kaloryczną.

  • Kromka pszennego chleba zawiera 64 kalorie;
  • Kromka pieczywa razowego zawiera dokładnie 75 kalorii;
  • Kromka chleba z ziarnem zawiera już około 96 kalorii;
  • Ciemny pumpernikiel z razowej mąki żytniej oraz pieczywa orkiszowe ma około 96 kalorii w jednej kromce.

Natomiast chlebek pita to zdecydowanie nie jest dobry pomysł dla osób na diecie. Dlaczego? 80 gramowa kromka tego pszennego smakołyku skrywa w sobie aż 180 kalorii, można zamiast tego zjeść 2 porcje chleba chrupkiego bądź 3 razowego z dodatkiem miodu.

Czy więcej kalorii ma kromka chleba z masłem?

Prawie każdy spożywa chleb posmarowany masłem. Dodatek tłuszczu roślinnego podnosi wartość kalorii jednej kromki pieczywa o około 37. Tyle jest miej więcej w 5 gramach tego produktu. Kiedy zamiast tradycyjnego masła wybierzesz identyczną ilość margaryny to będzie ona miała w sobie jedynie 25 kalorii.

Zatem kanapka z chleba pszennego i masła to ponad 100 kalorii, nie wspominając o innych elementach, które się tam znajdą. Ser, szynka, sosy, warzywa – one podwyższają jeszcze tę wartość, tak samo jak inny typ chleba.

Jakie są wartości odżywcze chleba?

Chleby są różne, a każdy z nich ma inne zalety, a nawet właściwości odżywcze. Najpopularniejszym produktem jest klasyczne białe pieczywo pszenne. Powstaje ono na zakwasie, albo na drożdżach. Osoby z alergią na gluten nie powinny go spożywać, inni bez obaw mogą się nim zajadać. Ta propozycja jest polecana przede wszystkim dla ludzi, którzy cierpią na wrzody. Zdecydowaną wadą pszennego chleba jest to, że nie zaspakaja głodu na długo.

W sklepach jest sporo odmian pieczywa, które bazują na mące razowej lub żytniej. Znajdziemy takie chleby bez domieszek, albo wręcz przeciwnie, z dodatkami, takimi jak ziarna, otręby, mak, a nawet miód. To produkty jasne, tudzież ciemne o cennych właściwościach zdrowotnych.

Ciemny pumpernikiel zawiera mnóstwo błonnika, podobnie jak wariant żytni, orkiszowy i razowy, ale one mają dodatkowo w sobie wiele składników mineralnych oraz witamin. Mimo to, wszystkie na długo zapewniają efekt sytości, ponadto poprawiają trawienie. Mało tego zapobiegają zatwardzeniom. Wymienione wyżej pieczywo jest idealne dla sportowców, a także dla osób dbających o sylwetkę.

Zawsze dokładnie czytaj skład chleba oraz jego tabele wartości odżywczych. Niektóre bowiem mają w sobie sporo konserwantów, a mało kalorii. Dlatego czasami lepiej zdecydować się na kromkę pieczywa o wyższej wartości, ale za to z krótką listą składników. To zdrowsza opcja!


 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *