kieliszki z wodka

Ile kalorii ma wódka?


Częste spotkania przy alkoholu mogą skończyć się nadprogramowymi kilogramami. Zastanawiasz się ile kalorii ma wódka? Najprościej przeliczyć to na kieliszki, jeden kieliszek wódki zawiera 55 kalorii. Kaloryczność podbijają kolorowe drinki z zawartością tego alkoholu. Koniecznie przeczytaj artykuł!


Ile kalorii ma wódka? Dlaczego jest taka kaloryczna?

Wódka powstaje z ziemniaków bądź zboża. W zależności od wersji są inne dodatkowe składniki, na przykład smakowe. Najpopularniejsza jest jednak, ta tak zwana „czysta”.

Jeden mały kieliszek wódki to około 55 kalorii, smakowa za to ma ponad 100 i to w zależności od typu. Więc nawet wypicie kilku sztuk w ciągu dnia bądź wieczora nie ma aż tak wysokiej wartości. Trzeba jednak pamiętać, że alkohol pobudza trawienie. W tym czasie pojawia się wzmożony apetyt, właśnie dlatego chętnie sięgamy po przekąski, jak i tłuste dania. Przestajemy kontrolować ilość spożywanych potraw. Po zsumowaniu wszystkiego może wyjść naprawdę pokaźna liczba kalorii!

Nie wszyscy piją czystą wódkę, czy bez zapijania. Zdarza się i tak, że robimy drinki ze słodkimi napojami, albo sokami, a nawet z innymi słodzonymi dodatkami, na przykład energetykami. Właśnie poprzez to kaloryczność trunku rośnie. W kolorowym napoju pina colada mamy około 220 kalorii, a w mojito 190. A należy pamiętać, że szklanka ma mniej niż 250 mililitrów, czasami nawet nie przekracza 100. Drinki to prawdziwe bomby kaloryczne, niestety często o tym zapominamy.

Trzeba pamiętać, że wódka ma, tak zwane „puste kalorie”. Co to oznacza? W tym trunku są znikome ślady jakichkolwiek substancji odżywczych (głównie witamina B1 i B2), zatem nie dostarczamy w zasadzie organizmowi żadnych witamin ani mikroelementów.

Czy można obniżyć kaloryczność wódki?

Jak już wiesz, alkohol dość mocno pobudza apetyt. Na szczęście można w pewien sposób ograniczyć to zjawisko. Po pierwsze, przed spożywaniem wódki zjedź pełnowartościowy posiłek. Najlepiej, aby w daniu znalazło się sporo białka oraz węglowodanów, jak i tłuszczy.

W trakcie picia staraj się sięgać po dużą ilość wody. W ten sposób nawodnisz organizm, a do tego napełnisz żołądek. Ograniczaj sięganie po niezdrowe przekąski oraz wysoko kaloryczne smakołyki. Orzeszki i suszone bakalie omijaj szerokim łukiem, tak samo jak chipsy, czy słodycze.

Jeśli pijesz drinki, staraj się wybierać te z najbardziej prostym składem i zawierające, jak najmniej cukrów i kalorycznych dodatków oraz rodzajów alkoholu.

Im mocniejszy trunek tym większa szansa, że mniej zjesz. Co więcej wysoko procentowy alkohol ma niższą ilość kalorii!

Wódka w diecie

Zbyt duża ilość spożywanej wódki nie jest dobra dla ludzkiego organizmu. Może nawet powodować uzależnienie. Ten trunek przyczynia się często do otyłości. Choć jest to związane przede wszystkim z dodatkowym jedzeniem w międzyczasie wysokokalorycznych produktów, takich jak słodycze, czy dania typu fast food. Przy wódce pochłoniesz ich więcej!

Zachowanie umiaru zarówno w kwestii ilości, jak i częstości pozwoli zapobiec pojawieniu się nieprzyjemnych skutków. Nie da się jednak uniknąć występowania syndromu dnia poprzedniego. Mowa tu o tak zwanym kacu.


 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *