stroj-na-silownie

Jak wybrać leginsy na siłownię?


Wydawać by się mogło, że to błahy temat, który nie wymaga większego zagłębienia. Jednak okazuje się, że wybór odpowiednich legginsów do ćwiczeń i treningów nie jest wcale takie łatwy. Wygodny i komfortowy strój do ćwiczeń to podstawa. W czasie treningu nie można zaprzątać sobie głowy tym, czy nie prześwitują majtki, że legginsy drapią, krępują ruchy lub są za luźne. Dlatego w poniższym artykule podpowiadamy, jak dobrać legginsy do ćwiczeń.


Materiał

To pierwsza kwestia, na którą należy zwrócić uwagę przy wyborze legginsów. Materiał powinien być lekki, oddychający, rozciągliwy i dopasowany do sylwetki. Powinien także odpowiednio odprowadzać pot. Bawełna nie jest w tym wypadku dobrym wyborem, ponieważ bardzo szybko wchłania pot, a to z kolei powoduje, że legginsy stają się ciężkie i przyklejają się do ciała.

Najlepszym materiałem do ćwiczeń jest ten ze sztucznego włókna, który szybko schnie, nie uczula oraz nie jest atakowany przez mole, bakterie czy grzyby. Legginsy z takiego materiału są też bardzo lekkie i wygodne. Te z dodatkiem poliamidu oraz elastanu sprawiają, że materiał wykazuje dużą odporność na ścieranie i rozciąganie. Czy to wszystko, o czym musisz wiedzieć? Jeszcze nie. Porady modowe m.in. o tym, jak wybrać legginsy na siłownię, znajdziesz na www.e-szafa.pl, serwisie omawiającym najważniejsze trendy w modzie.


Krój

Krój ma również istotne znaczenie podczas wykonywania ćwiczeń. Ważne jest, aby był odpowiednio zaprojektowany, nie spłaszczał pupy i nie zniekształcał sylwetki, ponieważ to znacząco wpływa na uczucie dyskomfortu. Właściwie skrojone legginsy powinny być tak wyprofilowane, aby w miejscu pupy i bioder było więcej materiału oraz aby nogawki w udach były szersze niż w łydkach.


Wygląd

Być może wygląd nie powinien stanowić kwestii priorytetowej, jednak sama wygoda to nie wszystko. Również poczucie, że wygląda się ładnie i modnie, wpływa korzystnie na jakość wykonywanych ćwiczeń. Dodaje to pewności siebie i zwiększa motywację. Dla wielu osób sama myśl o tym, jak będzie wyglądać na tle wysportowanych i dobrze ubranych ćwiczących, może być bardzo stresująca. Dlatego warto sobie tego zaoszczędzić i wybrać kolory i wzory, jakie nam odpowiadają i w których będziemy się dobrze czuć.


Rozmiar

Legginsy nie mogą być luźne, tylko idealnie dopasowane do określonej sylwetki. Zbyt luźny rozmiar, w znacznym stopniu utrudnia ćwiczenia i powoduje dyskomfort. Nikt nie chce bez przerwy poprawiać legginsów, które co chwilę zsuwają się z pupy, przez co nie można skupić się na treningu. Oczywiście, za ciasne też nie są dobrym rozwiązaniem. Te z kolei mogą ograniczać ruchy. Bardzo istotne jest, aby legginsy przeznaczone do ćwiczeń wcześniej przymierzyć, ponieważ rozmiar rozmiarowi nierówny i czasami na co dzień noszona „M-ka” może być za mała i wtedy trzeba sięgnąć po „L-kę”.

Podczas mierzenia, warto wykonać kilka przysiadów, skłonów lub wykroków. Wtedy daje to pewność, że wybrane legginsy są wygodne, nie krępują ruchów i co najważniejsze, nie prześwitują.

Zatem jak widać, wybór odpowiednich legginsów do ćwiczeń to wbrew pozorom ważna kwestia, której należy poświęcić nieco więcej uwagi. Muszą być wygodne, praktyczne oraz podkreślać zalety figury i ukrywać jej niedoskonałości. Nie warto również przesadzać z ceną. Nie zawsze wysoka cena, idzie w parze z jakością.


 

Artykuł zaktualizowany

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *