Stepper – jak i czy warto z niego korzystać? Efekty oraz przykładowe ćwiczenia


Stepper wygląda niepozornie, ale to niewielkie sportowe urządzenie ma w sobie ogromny potencjał. Jak na nim ćwiczyć? Jakie efekty daje trening? Czy warto korzystać ze steppera? Sprawdź!


Jak zacząć trening na stepperze?

Sprzęt sportowy ma różne ceny, co istotne całkiem dobry stepper można kupić nawet za 150-200 złotych. To powoduje, że za niewielką sumę masz w domu urządzenie, które pomoże w walce z nadprogramowymi kilogramami, czy podczas rzeźbienia ciała. Kolejnym plusem jest to, że ten produkt sprawdza się zarówno u osób początkujących, jak i u zaawansowanych. To sprawia, że spokojnie z jednego steppera może korzystać cała rodzina.

Stepper zajmuje niewiele miejsca, dlatego łatwo go przenieść, tak samo, jak schować, więc będzie doskonałym wyborem do domowej siłowni. Kup mini wersję, albo tą o standardowych wymiarach. Ćwiczysz w wolnej chwili, na przykład przed telewizorem. Mamy na rynku dostępne głównie dwa rodzaje stepperów:

  • stepper prosty – wykonywany na nim ruch imituje wchodzenie po schodach
  • stepper skrętny – wykonywany na nim ruch przypomina jazdę na rolkach bądź ślizganie się, mocno pracuje wewnętrzna strona ud.

Przy niektórych modelach pojawiają się linki, które pełnią nie tylko funkcję podparcia, ale również angażują do pracy górną część sylwetki, w ten sposób jednocześnie ćwiczysz całe ciało. Co ważne stepper nie obciąża stawów, więc to dobre rozwiązanie nawet dla osób z nadwagą, czy biegaczy po kontuzji.

Ćwiczenia na stepperze – przykłady

Stepper może być jedynym ćwiczeniem, które wykonujemy bądź elementem uzupełniającym nasz trening. Przed wejściem na to urządzenie konieczna jest rozgrzewka! Skup się nie tylko na dolnej części ciała, ale też na górnej, bo ona również będzie zaangażowana w wysiłek.  Równie istotna jest nasza pozycja – wyprostowana postawa, wciągnięty brzuch, łopatki ściśnięte i ramiona odciągnięte do tyłu. W trakcie rytmicznego ruchu trzeba ją kontrolować, w razie konieczności należy skorygować ewentualne błędy.  Staraj się zachować wyrównany oddech i uważaj, aby nie pojawiły się przeprosty kolan. 

Trening na stepperze może trwać krócej lub dłużej, wszystko zależy od nas. Na samym początku dobrze poświęcić na tę formę aktywności 20-30 minut, przy rozwinięciu kondycji czas można fazowo wydłużać. Ćwiczysz co 2 dzień, ponieważ ważna jest systematyczność. Zaczynasz od 10 minutowej rozgrzewki, a kończysz rozciąganiem.

Popularne ćwiczenia na stepperze wyglądają tak, że kiedy „chodzisz”:

  • w trakcie prostowania lewej nogi w dół idzie prawa ręka, później robisz odwrotną konfiguracje
  • ręce niech będą ułożone w naturalny sposób, czyli tak samo jak podczas wchodzenia po schodach
  • trzymaj w rękach obciążenie (butelki z wodą lub hantle) i unoś je nad głową.

Jeśli chodzi o technikę, głębsze ruchy wzmocnią przednią część ud. Natomiast krótsze ujędrnią zarówno łydki, jak i pośladki. Również ten fragment ciała możesz mocniej ćwiczyć poprzez delikatne odchylenie sylwetki do tyłu. Regulacja oporu podnosi poprzeczkę trudności, tak jak obciążenie znajdujące się w dłoniach. To utrudnienie będzie świetne, na przykład dla osób na zaawansowanym poziomie.

Jakie efekty przynosi trenowanie na stepperze?

Stepper wymaga systematyczności, tylko tak osiągniemy dobre efekty. Są one niezwykle szybko widoczne jeśli ćwiczysz kilka razy w tygodniu. Już po miesiącu zauważysz pozytywne zmiany. Ten sprzęt działa wyszczuplająco i wzmacniająco, więc możesz spalić kalorie, podkręcić metabolizm oraz wysmuklić sylwetkę. Stały puls to klucz do sukcesu!

Trening na stepperze powoduje, że nie tylko poprawiasz wygląd swojego ciała, ale również ustabilizujesz kręgosłup. Ponadto ta aktywność pomoże w walce z cellulitem, do tego pozytywnie wpłynie na kondycję oraz wydolność organizmu. Mało tego, stepper dobrze działa na stan kości i stawów.

W sytuacji kiedy stepper jest dodatkowym elementem do treningu mamy dużo lepsze rezultaty, na przykład wyraźną rozbudowę mięśni, tak jak gdy stosujemy zbilansowaną zdrową dietę bądź odpowiednią suplementację.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *