Mel B [ABS] trening brzucha – czy jest skuteczny? Poznaj ćwiczenia i efekty


Większość kojarzy Mel B z muzycznej grupy Spice Girls. Ta artystka ma na swoim koncie również przygodę ze sportem. Jej trening brzucha zdobył ogromną popularność. Czy, aby jest skuteczny?  Jakie efekty daje? Jak przebiega trening brzucha według Mel B? Odpowiadamy!


Trening brzucha – ABS według Mel B

Pod pseudonimem Mel B ukrywa się Melanie Brown, która po rozpadzie muzycznej grupy Spice Girls zajęła się sportem, a dokładnie mówiąc została trenerką fitness. Jej filmiki z ćwiczeniami szybko zdobyły dość dużą popularność w sieci. Gwiazda stworzyła swój autorski system treningowy. Program fitness Totally Fit zawiera, między innymi zestaw ćwiczeń ABS na brzuch dla początkujących, jak i dla zaawansowanych.

Filmy z ćwiczeniami Mel B na brzuch to prawdziwa dawka motywacji! Trening ma wersję 8 (ABS) i 10 minutową (trening na mięśnie brzucha), obie angażują wszystkie mięśnie tej części ciała. Na czym dokładnie polega ten popularny system ćwiczeń tej trenerki? Zawiera głównie ponadczasowe klasyki, takie jak brzuszki, nożyce, deskę, czy też wiosłowanie. Do tego dochodzą inne pozycje, głównie na leżąco. Czasami ćwiczenia wymagają użycia sprzętu. Hantle można zastąpić, na przykład butelkami z wodą, albo wykorzystać innego rodzaju obciążenie. Mata do ćwiczeń to jednak niezbędne zakup. Wersji treningu ABS Mel B jest kilka. Poziom trudności nie jest duży, więc to ogromny plus. Choć przez te kilka minut naprawdę można się zmęczyć, poza tym solidnie spocić.

Rozgrzewka jest bardzo ważna, powinna ona trwać minimum 5 minut. Dzięki niej unikniemy kontuzji i przygotujemy ciało do dalszego wysiłku. Według tej trenerki ta część bazuje głównie na unoszeniu, krążeniu nóg oraz ramion, jak i podciąganiu kolan. Dochodzą do tego elementy step-touch. Natomiast w treningu Mel B na płaski brzuch mamy, na przykład:

  • Skłon do pięt – leżysz na plecach, lekko unosisz kark i sięgasz prostym ramieniem do pięty. Wykonujesz naprzemiennie, czyli raz jedna strona, a raz druga.
  • Plank, czyli tak zwana „deska”. To podpór przedni, a więc opierasz łokcie o podłogę, tak samo jak palce stóp. Wytrzymujesz w takiej pozycji przez wyznaczony czas.
  • Nożyce – na siedząco robisz nożyce, ważne jest aby wykorzystać tu ciężarki.
  • Brzuszki lub półbrzuszki – prawdziwa klasyka na mięśnie brzucha.

To tylko kilka propozycji ćwiczeń z filmików Mel B, ponieważ jest ich o wiele więcej! Na koniec należy wykonać jeszcze rozciąganie, tak zwane cool down. Dlaczego? To pozwoli nam rozluźnić mięśnie oraz wyrównać oddech.


Efekty wykonywania treningu brzucha Mel B

Trening brzucha według Mel B ma masę zalet, przede wszystkim:

  • jest prosty, wobec tego nie sprawia zbyt dużych kłopotów nawet dla osób, które nie mają nic wspólnego ze sportem
  • jest intensywny, ale bardzo łatwy
  • zajmuje mało czasu – 8 lub 10 minut
  • wykonujesz go w domu na macie
  • angażuje wszystkie mięśnie brzucha
  • nie ma za dużo zdrowotnych przeciwwskazań do korzystania z tego planu treningowego.

Ćwiczenia Mel B na brzuch są skuteczne i w dość krótkim czasie pozwalają osiągnąć wymarzoną rzeźbę, a jednocześnie wzmocnić mięśnie nie tylko samego brzucha, ale również dolnej partii pleców. Wystarczy robić trening minimum 3 razy w tygodniu w 2 seriach. Można także podjąć wyzwanie 30 dni i ćwiczyć nawet codziennie, czy 6 razy w tygodniu. Wybór należy do Ciebie! Po miesiącu zauważysz znakomite rezultaty. Wszystko jednak zależy od ilości tkanki tłuszczowej w okolicy brzucha, a także od naszej diety. Trenerka zawsze przypomina, że odpowiednie menu jest ważne w walce o piękne ciało!

Kluczem Mel B w pracy nad piękną sylwetką jest systematyczność oraz dokładne wykonywanie ćwiczeń. Precyzja jest tu niezmiernie ważna! Na drugim miejscu znajduje się dopasowana dieta składająca się z niskokalorycznych posiłków spożywanych o regularnych porach. Z czasem zobaczysz wyrzeźbione mięśnie brzucha oraz spadek wagi.


Dodatkowo – Trening brzucha Mel B na Youtube

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *