Nadwaga jest jednym z bardziej powszechnych problemów w naszym społeczeństwie. Osób borykających się z nadprogramowymi kilogramami z roku na rok jest coraz więcej i nic nie zapowiada, że tendencja ta mogłaby ulec zmianie.
Dodatkowo otyłość nie jest tylko defektem kosmetycznym. Jeżeli jest ona duża, może stać się poważnym zagrożeniem dla zdrowia, a w skrajnych wypadkach nawet życia. Taki stan rzeczy sprawia, że poradnia dietetyczna jest dobrym pomysłem na dochodowy biznes. Nie oznacza to, że wszyscy dietetycy odniosą sukces na rynku. Należy pamiętać, że konkurencja jest w tej branży duża. Niemniej jednak istnieją realne szanse na dobrze prosperujący interes.
Poradnia dietetyczna szansą na biznes dla dietetyka
Dietetyk po ukończeniu studiów ma dwie możliwości. Jedną z nich, zdecydowanie częściej wybieraną jest rozpoczęcie pracy na etacie. Z kolei druga to założenie własnej działalności gospodarczej. Własna firma to większe ryzyko, jednak daje również większe możliwości rozwoju. Firma zakładana przez dietetyka może przybierać różne formy. Najczęściej jest to poradnia, do której zgłaszają się klienci z problemami z nadwagą, niedowagą lub wszyscy ci, którzy potrzebują dostosowanej do swoich preferencji, dobrze zbilansowanej diety.
Założenie własnej poradni dietetycznej daje szanse na rozpoczęcie pracy w zawodzie pomimo braku większego doświadczenia w branży. Jest to również szansa na dużo wyższe zarobki niż praca na etacie.
Poradnia dietetyczna – co warto wiedzieć przed jej założeniem?
Założenie poradni dietetycznej nie jest zadaniem prostym, jednak jest całkowicie realne. Należy zdawać sobie sprawę, że otwarcie stacjonarnego biznesu wiąże się z pewnymi inwestycjami. Przede wszystkim konieczne jest wynajęcie i odpowiednie umeblowanie lokalu. Gabinet dietetyczny nie może funkcjonować również bez wyposażenia. Podstawowym, a zarazem najdroższym sprzętem, w który należy się zaopatrzyć jest profesjonalna waga. Ponadto będziemy potrzebowali wzrostomierza i urządzenia do mierzenia obwodów.
W przypadku poradni dietetycznej bardzo duże znaczenie ma lokalizacja. Jeżeli tylko mamy taką możliwość zdecydujmy się na wynajęcie lokalu w najbardziej uczęszczanych miejscach, takich jak centra miast lub choćby osiedla. Za dobrą lokalizację w większości wypadków trzeba będzie zapłacić więcej, lecz możemy spodziewać się, że inwestycja ta bardzo szybko się nam zwróci.
Poradnia dietetyczna online szansą dla osób nie posiadających kapitału na start
Osoby, które nie posiadają wystarczających środków, żeby wynająć i wyremontować lokal, a także zakupić do niego wyposażenie nie są na straconej pozycji. Współcześnie błyskawiczny rozwój internetu stwarza nam możliwości, których nie było jeszcze kilkadziesiąt lat wcześniej. Obecnie, żeby udzielać porad dietetycznych nie musimy posiadać stacjonarnej poradni. Pracę tę można z powodzeniem wykonywać przez internet. Co więcej, kiedy prowadzimy wirtualną poradnię dietetyczną zyskujemy klientów z całego kraju, a także zagranicy.
Warto zdawać sobie sprawę, że z porad za pośrednictwem internetu skorzystają osoby, które z różnych przyczyn nie odwiedziłyby dietetyka bezpośrednio. Poradnię internetową docenią osoby które:
- mieszkają w małych miejscowościach,
- są zapracowane i nie mają czasu udać się do dietetyka osobiście,
- mają obawy przed bezpośrednią wizytą,
- mają trudności z samodzielnym poruszaniem się,
- nie posiadają wystarczających środków finansowych, żeby opłacić wizytę stacjonarną.
Kiedy zamierzamy świadczyć usługi przez internet, musimy pamiętać o założeniu profesjonalnej, przejrzystej strony internetowej, która przyciągnie naszych potencjalnych klientów. Ważne, żeby witryna zawierała:
- nasze imię i nazwisko,
- aktualne zdjęcie,
- informacje na temat naszego wykształcenia,
- dokładny opis prowadzonej przez nas działalności.
Układanie diet przez internet wymaga kontaktu z klientem. Z osobami korzystającymi z naszych usług możemy komunikować się telefonicznie, drogą mailową, przy użyciu takich programów jak na przykład Skype.
Skuteczna reklama poradni dietetycznej
Współcześnie na rynku funkcjonuje duża ilość poradni dietetycznych. Duża konkurencja sprawia, że aby utrzymać się w branży należy się wyróżnić. Z tego względu dobrze jest zainwestować w reklamę. Jeżeli prowadzimy poradnię dietetyczną online lub nasze środki są mocno ograniczone, bardzo dobrym pomysłem jest reklama naszych usług przez internet. Możliwości jest tu wiele. Od prowadzenia bloga, przez marketing szeptany po udzielanie się w mediach społecznościowych. Im więcej poświęcimy czasu i zaangażowania w promowanie swojej działalności, tym większe szanse, że staniemy się rozpoznawalni.
Warto zdawać sobie sprawę, że skuteczne promowanie naszej działalności może zająć trochę czasu. Jeżeli budujemy swój wizerunek w sieci przy pomocy mediów społecznościowych powinniśmy uzbroić się w cierpliwość. Prowadzenie tego typu działalności przeznaczone jest przede wszystkim dla pasjonatów, którzy lubią dzielić się swoją wiedzą z innymi.
Dietetyką, zdrowym trybem życia i fitnessem interesuję się od liceum. Doceniam również wielki potencjał ziół. Jestem pewna, że chcę pracować w tej branży. W tym roku kończę magistra ze zdrowia publicznego i idę na podyplomówkę z dietetyki i poradnictwa żywieniowego na WSKZ. Koleżanka ze starszego roku je kończyła i bardzo sobie chwaliła. Jestem pewna to dzięki temu zdobędę sporo wartościowej wiedzy.