mezczyzna ktory chce przejsc na diete

Dieta dla mężczyzn – jak skutecznie schudnąć? Praktyczne porady


Otyłość nie bierze pod uwagę ani wieku ani płci. Nadprogramowe kilogramy mogą pojawić się tak naprawdę u każdej osoby. Jak skutecznie schudnąć? Sprawdź nasze rady dla mężczyzn!


Męska dieta odchudzająca – jak się za to zabrać?

Panowie ze względu na budowę ciała, czy wyższą przemianę materii potrzebują nieco odmiennego jadłospisu niż Panie. Pod uwagę należy wziąć też inne aspekty, takie jak aktywność fizyczna, a także prowadzony tryb życia. Wiele elementów powoduje, że musimy mieć wyższy poziom kalorii, aby ciało prawidłowo funkcjonowało.

Jeśli facet chce schudnąć to musi zacząć wyeliminowywać z diety szkodliwe produkty. Czego konkretnie nie powinien jeść ani pić? Między innymi:

  • dań typu fast food
  • tłustych mięs
  • słodyczy
  • słonych przekąsek
  • alkoholu
  • napojów gazowanych
  • białego pieczywa
  • ciast
  • smażonych dań
  • słodzonych napojów
  • mocno przetworzonych produktów
  • zawiesistych sosów i majonezów.

Większość wymienionych rzeczy skrywa w sobie, tak zwane „puste kalorie”, wobec tego nie dają one naszemu organizmowi zbyt wielu korzyści, wręcz przeciwnie, mocno podnoszą odkładanie się tkanki tłuszczowej. Unikaj ich, jak ognia!

Trzeba szukać zdrowszych zamienników w kuchni, bo to pozwoli ograniczyć kaloryczność posiłku. Dokładnie czytaj etykiety produktów, zwróć szczególną uwagę na tabelkę poszczególnych wartości odżywczych. Zamiast klasycznego pieczywa wybierz te pełnoziarniste, a tłuste mleko zastąp roślinnym lub tym o niżej wartości tłuszczu. Masz setki możliwości! To pozwoli na stworzenie pysznych, a co najważniejsze zdrowych dań.

Jeśli chcesz schudnąć musisz przyjąć zdrowe nawyki żywieniowe, a więc zwracać większą uwagę na to co jesz. Poza tym należy zmniejszyć ilość przyjmowanych kalorii. Regularnie spożywane posiłki co 3-4 godziny zaspokoją głód i dostarczą wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Na talerzu ma się zatem pojawić:

  • chude mięso
  • ryby
  • chudy nabiał
  • owoce morza
  • pełnoziarniste produkty, typu kasze, makarony, pieczywo
  • tłuszcze – zdrowe tłuszcze znajdziesz w olejach roślinnych, orzechach oraz w awokado
  • super food, czyli naturalne nieprzetworzone produkty gromadzące wiele cennych witamin i mikroelementów, na przykład są to nasiona chia, jagody goi, spirulina
  • warzywa – strączkowe, ogórki, szpinak, soja, jarmuż, cukinia, papryka, kapusta, brokuły, pomidory, szczypiorek
  • owoce, ale tylko te z niskim indeksem glikemicznym, między innymi jabłka, grejpfruty, gruszki, śliwki, borówki, jagody i ananasy. Najlepsze są świeże, a najgorszą opcją będą suszone i kandyzowane, tak samo jak te w słodkim syropie cukrowym.

Warto dodać do menu naturalne spalacze tłuszczu, takie jak kawa, zielona herbata, czy ocet jabłkowy. Przydatne okażą się też aromatyczne zioła, które nie tylko podbiją smak potraw, ale i podkręcą metabolizm oraz proces trawienia. Sięgaj po majeranek, koper, pieprz, imbir, rozmaryn, poza tym po ostrą paprykę.

Kuracja odchudzająca dla panów – jedzenie to klucz do spadku wagi

Wielu mężczyzn będąc na diecie odchudzającej boi się, że zwyczajnie pojawi się uczucie głodu. Duża ilość warzyw o wysokiej dawce błonnika temu zapobiegnie. Dlaczego? One sycą na długo, poza tym sprawiają wrażenie, że na talerzu jest dużo jedzenia, a to dobry sygnał dla mózgu. Zachowaj jednak odpowiedni balans pomiędzy poszczególnymi składnikami – białko, tłuszcze i węglowodany. Dobrze wyważony czas posiłków również okaże się tu pomocny, ponieważ zapobiegnie niekontrolowanym napadom głodu.

Staraj się urozmaicać posiłki, dzięki temu dieta nie będzie monotonna i zmniejszysz chęć sięgania po zakazane produkty. Optymalnie dzięki niej zgubisz 0,5-1 kilogram tygodniowo. Jeśli pojawi się dodatkowo ruch wynik będzie jeszcze lepszy!

Unikaj stosowania suplementów, odchudzających herbatek i innych cudów. W większości przypadków one nie działają, niekiedy nawet szkodzą. Lepiej zdecyduj się dodać jakąś aktywność fizyczną, to pozwoli podkręcić metabolizm oraz zrzucić nagromadzoną tkankę tłuszczową.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *