Reklama
Zalety treningu obwodowego
Trening

Zalety treningu obwodowego


Oczekujesz widocznych efektów w krótkim czasie? Trening obwodowy to coś dla Ciebie! Jest intensywny i bardzo skuteczny. Ten rodzaj wysiłku najczęściej wybierany jest przez ludzi zdeterminowanych, by osiągnąć cel – szczupłą, wysportowaną sylwetkę w stosunkowo niedługim czasie.


Czym jest trening obwodowy?

Trening obwodowy jest połączeniem ćwiczeń na redukcję tkanki tłuszczowej z ćwiczeniami wzmacniającymi wszystkie mięśnie ciała. Dzięki temu jest optymalnym wyborem dla tych, którzy chcą szybko zgubić zbędne kilogramy, a przy tym nie lubią długich, monotonnych treningów kardio. Zaletą treningu obwodowego jest też krótki czas trwania. Swoją skuteczność zawdzięcza natomiast między innymi dużej różnorodności ćwiczeń. Jego plan obejmuje serie ćwiczeń na wszystkie części ciała, które zarówno wysmuklają sylwetkę, zwiększają wytrzymałość i odchudzają. Przy tym wszystkim ciało nie jest zbyt wyeksploatowane, bowiem cały wysiłek rozkłada się równomiernie na wiele różnych partii mięśni.

Taki rodzaj ćwiczeń jest mocno wymagający, ale może z nich skorzystać każdy – zarówno osoba początkująca, jak i zaawansowana. To wszechstronna metoda treningowa zalecana przez wielu specjalistów, dla każdej grupy wiekowej i płci. Co więcej, możecie przeprowadzić go dosłownie wszędzie, również nie mając ze sobą sprzętu sportowego, wykorzystując do ćwiczeń masę własnego ciała.

Jak przeprowadzić trening obwodowy?

Istotą treningu obwodowego jest to, że konkretne mięśnie odpoczywają w momencie, gdy ćwiczysz inne. Taka forma wysiłku sprawia, że dla uzyskania efektów nie musisz już poświęcać czasu na trening kardio, który jest zalecany po tradycyjnym treningu siłowym. Jeśli chcemy spalić tkankę tłuszczową, ćwiczenia powinny być intensywne, z przerwą jedynie na zmianę przyrządu. Ważna jest regularność – ćwiczyć należy minimum trzy razy w tygodniu. Pamiętaj o dniu przerwy na regenerację. Najlepiej trenować co drugi dzień przez minimum 30 minut.

Jak już wiemy, trening obwodowy opiera się na wykonywaniu wieloelementowych serii ćwiczeń. Plan jest taki, że każde ćwiczenie sumiennie powtarzamy od 10 do 15 razy. W pierwszym tygodniu wystarczy, jeśli taką serię ćwiczeń zrobimy raz. Później będziemy zwiększać obciążenia, wraz z postępami i zwiększającą się sprawnością. W końcu, po kilku tygodniach, będziemy takich obwodów wykonywać aż

Zalety treningu obwodowego

Niewątpliwą zaletą takiego treningu jest to, że mamy do wyboru bardzo duży wachlarz ćwiczeń, również ćwiczenia wielostawowe, takie jak przysiady, martwy ciąg, pajacyki, itd. Ćwiczenia, jak i obciążenie, najlepiej dobierać tak, żebyśmy mogli wykonać wszystkie powtórzenia. Ważne jest, żeby każdy trening zawierał inne przykłady ćwiczeń – wtedy mięśnie nie przyzwyczają się do jednego rodzaju ruchu. Starajmy się nie wykonywać dwóch ćwiczeń po sobie na tę samą partie mięśniową. Jedynie twoim ograniczeniem w tym temacie jest twoja wyobraźnia.

Trening obwodowy uważa się za jedną z lepszych form wysiłku dla początkujących, ale nie tylko. Wykonywany systematycznie daje szybkie rezultaty. Dzięki niemu rzeźbimy sylwetkę i pozbywamy się tkanki tłuszczowej. Ciało się ujędrnia, wysmukla, wzmacnia. Zwiększa się wytrzymałość, mięśnie się rozwijają. Taki rodzaj treningu jest uniwersalny – ćwiczyć w ten sposób mogą osoby w różnym wieku, zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Osoby, które chcą zrzucić zbędne kilogramy oraz ci, których celem jest zbudowanie masy mięśniowej.

Artykuł powstał przy współpracy z portalem City Fit: http://cityfit.pl/

Reklama

13 Komentarz/y

  1. To prawda, że trening obwodowy zaleca się początkującym, między innymi po to żeby wzmocnili całe ciało, zanim przejdą do intensywniejszego wysiłku na izolowanych mięśniach. Ja stosuję ćwiczenia obwodowe jako trening uzupełniający przy bieganiu – bardzo dobrze się to sprawdza, ponieważ pracują inne mięśnie i pilnuję ogólnego utrzymania proporcji ciała. To też ważne.

    Odpowiedz
  2. Ciekawy post. Nie wiedziałam, że nie powinno się wykonywać dwóch ćwiczeń po sobie na te same partie.:)
    Póki co ćwiczę z YT bo źle nie jest ale chcę wypracować lepszą formę i w ogóle…;)
    Zaczęłam od oczyszczania organizmu z jedną z firm amerykańskich. Fajny efekt dajacy kopa. A teraz pozostaje już tylko ćwiczyć.:)
    Super blog. Zostaję.:)

    Odpowiedz
  3. Na chwilę obecną wracam do formy i stawiam na treningi z płyt lub YT, ale lubię siłownie i już nie mogę się doczekać aż tam wrócę! Świetne rady, na pewno mi się przydadzą, aby trening był jeszcze bardziej efektywny 🙂

    Odpowiedz
  4. Ja to trochę nie za bardzo ogarniam co to są te ćwiczenia obwodowe. Nie za bardzo jestem fit i w ogóle. Wykonuję codziennie proste ćwiczenia, jak z rozgrzewki na wf. 🙂

    Odpowiedz
  5. Jeśli można w jednym połączyć wiele korzyści to jak najbardziej jestem za tym. Skoro trening obwodowy daje aż tyle przy stosunkowo małym nakładzie wysiłków to tym lepiej 🙂 Aż się zmotywowałem do ćwiczeń 🙂 Oby jeszcze wytrwać w tym postanowieniu 😉

    Odpowiedz
  6. Jak w przypadku każdego treningu klucz to regularność. Bo żadne, nawet najlepiej dobrane treningi nie dadzą efektu jeśli są sporadyczne.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz